اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

ایران هرگز از آرمان‌هایش عقب‌نشینی نمی‌کند/قاچاق کالا تهدیدی‌ برای تولید ملی است

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر این‌که ایران هرگز از آرمان‌هایش عقب‌نشینی نمی‌کند، گفت:‌ دشمنی و دعوا آمریکا با ایران مربوط به مسائل هسته‌ای نیست بلکه بر سر اسلام و پیاده کردن قانون اسلامی است.

ایران هرگز از آرمان‌هایش عقب‌نشینی نمی‌کند/قاچاق کالا تهدیدی‌ برای تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی ضمن تسلیت به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: آغاز به کار رئیس‌کل جدید دادگستری خراسان جنوبی همزمان با ایام اربعین حسینی را به فال نیک می‌گیریم.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های رئیس‌کل سابق دادگستری خراسان جنوبی افزود: سید مرتضی مظهری هم در بعد سخت‌افزاری و هم در بعد نرم‌افزاری تلاش‌های بی‌شاعبه‌ای در استان داشته است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که برای دین وجودهای مختلفی وجود دارد، افزود: وجود حقیقی دین یا همان کتاب و سنت، وجود ذهنی یا همان باورها و وجود اجرایی و عینی دین از جمله وجودهای مختلف دین هستند.

رئیسی با اشاره به عاشورا و قیام امام حسین(ع) اذعان داشت: هدف از قیام امام حسین(ع) احیاء وجود عینی دین بود.

اربعین نمادی است تا عاشورا گم نشود

وی ادامه داد: هدف امام از قیام عاشورا عینیت بخشیدن به حق، اجرایی شدن دین در متن زندگی انسان معاصر و تشکیل جامعه دین‌مدار بوده است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زیارت اربعین گفت: زیارت اربعین یک نماد و نمود از ارتباط همواره انسان سالک به سمت خداوند است.

رئیسی با بیان اینکه اربعین به عنوان یک نماد سبب عدم فراموشی عاشورا می‌شود، اذعان داشت: مومن سالک الی الله در تمامی دوران زندگی خود و نه فقط در ایام محرم و صفر درس‌های عاشورا را در زندگی خود پیاده می‌کند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران یکی از جلوه‌های عاشورا است، تصریح کرد: قرار است عاشورا بماند چون منشأ تحول زندگی انسان معاصر می‌شود.

نظام قضایی جلوه هدایت دین است

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی باید مبتنی بر بایدها و نبایدهای الهی باشد، افزود: این مهم شامل قضات، قوانین حاکم و نظام دادرسی می‌شود.

رئیسی یادآور شد: نظام قضایی اسلامی ما یکی از جلوه‌های هدایت دین است و باید مزه شیرین عدالت را به کام مردم بچشاند.

وی متذکر شد: برای کاهش پرونده‌ به دادگستری باید بسترهای زمینه‌ساز جرم از بین رفته و ساختارها و سازگارهای مناسب با آن اجرایی شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که قاچاق کالا تولید ملی را تهدید می‌کند، اظهار کرد: هرچه فقر و بیکاری در جامعه بیشتر شود زمینه‌های ارتکاب جرم نیز بیشتر خواهد شد.

رئیسی گفت: اگر در نظام مالی پول‌های سرگردان به سمت مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا هدایت شود تبدیل به تولید ملی می‌شود.

وی افزود: برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی تمامی دستگاه‌ها باید تلاش کنند و نقش دستگاه‌های مختلف بسیار مهم احساس می‌شود.

خراسان جنوبی دارای  پایین‌ترین میزان جرم در کشور

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به هم مرزی خراسان جنوبی با کشورهای افغانستان و پاکستان، تصریح کرد: با وجود هم‌مرزی این استان با مرزهای افغانستان و پاکستان اما پایین‌ترین میزان جرم و جنایت را در بین سایر استان‌های کشور داراست.

رئیسی ادامه داد: رمز پایین بودن جرم و جنایت در استان فرهنگ مردم این منطقه و دینداری آنهاست.

نوبت رقم زدن حماسه اقتصادی است

وی گفت: مردم این خطه هنجارهای اجتماعی سیاسی و اخلاقی را حفظ کرده و سبب پایین بودن جرم در منطقه شده‌اند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری، یاد آور شد: اکنون نوبت رقم زدن حماسه اقتصادی است که آن نیز با تکیه بر روحیه بسیجی و همکاری دستگاه‌ها رقم می‌خورد.

بر حفظ ارزش‌های اسلامی خود پافشاری کنیم

رئیسی خاطرنشان کرد: دشمنی و دعوا آمریکا با ایران مربوط به مسائل هسته‌ای نیست بلکه بر سر اسلام و پیاده کردن قانون اسلامی است.

وی اذعان داشت: تا زمانی که بر حفظ ارزش‌های اسلامی خود پافشاری کنیم دشمنان نیز بر دشمنی خود با ما اصرار می‌ورزند اما ما بنا به عقب کشیدن نداریم و هدف ما یأس و ناامیدی دشمنان است.

انتهای پیام/69017/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول