اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‎ها:

کاهش جمعیت کیفری مهم‌ترین سیاست سازمان زندان‌ها است

رئیس سازمان زندان‎ها گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری هم‌اکنون در زندان‌های کشور اجرا می‌شود اما به دنبال آزاد گذاشتن اراذل و اوباش در سطح جامعه نیست.

کاهش جمعیت کیفری مهم‌ترین سیاست سازمان زندان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کشور، غلامحسین اسماعیلی در جلسه شورای قضایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون دیدگاه‎ها و سیاست‎های کلان قضایی کشور مبنی بر رسیدگی و نگرش عالمانه به پرونده‎های قضایی است و در این راه باید با دیدی عمیق همراه با غنای علمی و فنی ضمن رسیدگی دقیق به پرونده‎ها با کاهش زمان دادرسی زمینه اجرای عدالت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرد.

رئیس سازمان زندان‎ها با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم تمام استدلالات در آرای دیوان عالی کشور باشد گفت: بلکه مراجع قضایی استان‌ها باید با رسیدگی‌های کار آمد و اثر گذار ضمن احقاق حق، فسخ خصومت و رفع ظلم کنند.

وی تصریح کرد: در برخی موارد آرایی صادر می‌شود که نتیجه‌ای کارآمد و برآیندی مطلوب نیستند.

عضو شورای عالی قضایی کشور خاطر نشان کرد: سیاست کاهش جمعیت کیفری که هم‎اکنون در زندان‌های کشور اجرا می‌شود به دنبال آزاد گذاشتن اراذل و اوباش در سطح جامعه نیست و به یقین جای اینگونه افراد در داخل زندان است.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون تعداد زیادی از افراد در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند که در اصل نباید در زندان حضور داشته باشند، می‌توان با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس از محبوس کردن اینگونه افراد جلوگیری کرد.

وی افزود: افرادی نیز در زندان‌ها هستند که زمان ماندگاریشان در زندان با ضوابط و مقررات سازگاری ندارد، کسی که با قرار تامین در زندان است پرونده‌اش در هر کجا که باشد با قرار تامین در بازداشت است، وی باید سریعاً تعیین تکلیف شود اگر چه ممکن است پس از ابلاغ حکم به حداکثر مجازات محکوم شود اما باید ضمن کاهش زمان رسیدگی فرآیند صدور حکم را تسریع کرد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور اذعان داشت: اگر کاهش جمعیت کیفری انجام پذیرد بسیاری از برنامه‌های مورد نظر اصلاحی و تربیتی بهتر انجام شده و می‌توان با ارتقا کمی و کیفی برنامه‌ها زمینه بازگشت سالم مددجویان را به جامعه فراهم کرد.

رئیس ستاد کاهش جمعیت کیفری زندان‌های کشور با اعلام اینکه تاکنون تمام برنامه و نرم افزار در زمینه ثبت سوابق در زندان‌های کشور مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: هم‎اکنون نرم افزار جدیدی به نام پانیذ در سطح زندان‎های کشور درحال استفاده است که این نرم افزار دارای خصوصیات ویژه‎ای نسبت به نرم افزارهای قبلی است که از آن جمله می‎توان به تامین تمام نیازهای ثبت سوابق پرونده‎ای، دسترسی و کاربری آسان، دقت و سرعت بالا و طراحی و راه‎اندازی آن توسط کارشناسان درون سازمان اشاره کرد.

این مسئول بیان داشت: هم اکنون به استناد از روش‎ها و ابزار مختلف از جمله دوربین‎های مداربسته کنترل دقیقی از اوضاع داخلی زندان‎های کشور انجام می‎پذیرد.

وی گفت: از طرفی این سیستم‎های کنترلی وضعیت زندان‌های کشور را به صورت شبانه روز مورد دقت نظر و بررسی مسئولان زندان‎ها از ستاد سازمان تا مسئولان استانی قرار می‌دهد.

اسماعیلی همچنین برای پیگیری موضوعات مطرح شده توسط مقامات قضایی در جلسه شورای عالی قضایی کشور قول مساعد داد.

در پایان این جلسه که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، سامانه پانیذ نیز در محل اداره کل دادگستری استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/75004/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول