اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه « همه واقف باشیم » در بقاع متبرکه تویسرکان

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از برگزاری نمایشگاه « همه واقف باشیم » به مناسبت هفته وقف در بقاع متبرکه و محل برگزاری نماز جمعه تویسرکان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه « همه واقف باشیم » در بقاع متبرکه تویسرکان

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، ترویج فرهنگ وقف، نیکوکاری و بهره‌برداری مطلوب از موقوفات و بقاع متبرکه را از اهداف وقف دانست و تاکید کرد: ارتقای شناخت جامعه از وقف و مزایای این فریضه الهی در رشد و پیشرفت همه‌جانبه اجتماع در حرکت به این سوی تأثیر زیادی دارد.

وی وقف را احسان ماندگار در دنیا و آخرت برای انسان خواند و تاکید کرد: تقدیر شایسته از خادمان و مروجان وقف در تشویق عموم جامعه خصوصاً خیران به امر وقف نقش حائز اهمیتی دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: وقف اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در راستای رفع آنها به کار گرفت.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف، صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است، گفت: مؤمنان پاک‌اندیش هر یک به‌ فراخور حال خود به این امر اهتمام داشته و میراثی جاودان به یادگار گذاشتند.

حجت‌الاسلام خزائی ابراز کرد: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان به منظور گسترش، ترویج فرهنگ وقف،  معرفی خدمات ارزشمند واقفان و خادمان عرصه وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه، برنامه‌های فرهنگی در هفته وقف برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه هفته وقف از 9 دی ماه مصادف با 27 صفر سال جاری در تویسرکان برگزار می‌شود، گفت: روزهای هفته وقف با عناوین « وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی »، « وقف، سنت نبوی سیره ائمه اطهار(ع) »، « وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی »، « وقف تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزاده‌ها »، « وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای جامعه »، « وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی » و « وقف، حماسه اقتصادی، ارتقای بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه » مزین شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان اهداف این هفته را تشویق عموم مردم خصوصاً خیران به امر وقف با تقدیر از خادمان و مروجان عمل وقف، معرفی خدمات واقفان و خادمان وقف، اطلاع‌رسانی ثمرات و برکات وقف به اقشار جامعه، انسجام‌بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته وقف، تجلیل از متولیان و خادمان وقف، موقوفات و بقاع متبرکه و ایجاد زمینه لازم برای مشارکت آحاد جامعه به‌ویژه خیران وقف برشمرد.

وی دیدار با امام جمعه، ارائه گزارش از تریبون نماز جمعه، برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول(ص)، عزاداری در بقاع متبرکه در روزهای سوگواری امام حسن(ع)، امام رضا(ع) و پیامبر(ص)، غبار روبی بقاع متبرکه، قرائت دعای ندبه و سخنرانی در مورد وقف را از دیگر برنامه‌ها دانست.

حجت‌الاسلام خزائی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت مبلغان بومی، اعزام روحانیون مستقر در بقاع متبرکه برای تبلیغ فرهنگ وقف، نشست با فعالان و خادمان بقاع متبرکه، فضاسازی سطح شهرستان، توزیع بروشور و جزوات ارسالی از سازمان و تجلیل از هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه برخی دیگر از برنامه‌های شاخص هفته وقف در تویسرکان است.

وی از برگزاری نمایشگاه « همه واقف باشیم » به مناسبت هفته وقف در امامزاده محمد شأن‌آباد، امامزاده ناصر(ع)، امامزاده زید و محل برگزاری نماز جمعه تویسرکان خبر داد.

انتهای پیام/89010/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول