اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

تکلیف اینترنتی به دانش‎آموزان آفت‎ تدریس است

امام جمعه میاندرود دادن تکلیف اینترنتی به دانش‎آموزان ابتدایی را آفت‎ تدریس عنوان کرد و گفت: حضور در این فضا برای دانش‎آموزان ابتدایی تبعات دارد.

تکلیف اینترنتی به دانش‎آموزان آفت‎ تدریس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‏‌الاسلام سید مجتبی رسولی‌جویباری صبح امروز در جلسه شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان مازندران مطلب مهم در انجمن اولیا و مربیان را که در جلسات مورد غفلت واقع می‎شود داشتن نگاه مالی به انجمن اولیا و مربیان دانست.

امام جمعه شهرستان میاندرود به همکاری و تعامل اولیا و مربیان در بحث تربیتی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با نگاه تربیتی بسیاری از چالش‌ها برطرف می‌شود.

وی فلسفه اصلی ایجاد این انجمن را حل مشکلات دانش‎آموزان عنوان کرد و بیان داشت: دغدغه بیشتر اعضای این جلسه دغدغه فرهنگی و تربیتی است که شایسته تقدیر است.

این مسئول موضوع پرورش را مورد غفلت دستگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: امروز نگاه دستگاه آموزش و پرورش تنها در بعد آموزش آن خلاصه شده است.

رسولی با بیان اینکه همه ما نسبت به کسانی که وارد مدرسه می‎شوند وظیفه‎ای داریم افزود: اگر به‌ دنبال جامعه و خانواده سالم هستیم باید مدرسه‎ای سالم و بانشاط داشته باشیم.

وی مدرسه موفق را به داشتن مدیرانی با رویکرد دینی و قرآنی دانست و گفت: تدریس علوم مختلف بر اساس رویکرد تربیتی و قرآنی لازمه ‎این موفقیت است.

رسولی مدرسه موفق اسلامی را مدرسه‎ای دانست که دانش‌آموزانش با رویکرد دینی به تحصیل علوم بپردازند.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه مشاورانی که برای آموزش خانواده و یا پرسش و پاسخ به مدرسه فرستاده می‎شود باید روحانی باشد افزود: منظور از روحانی بودن تنها ملبس بودن نیست بلکه کسی است که مبانی فکری و ایمانی او دینی و قرآنی باشد.

خطیب جمعه میاندرود با بیان اینکه بسیاری از روانشناسان مدارس رویکردشان دینی نیست افزود: بعضا در مدارس در پاسخ ‎دانش‌آموز بر مبنای نگاه روانشناسانه غربی به سوالات پاسخ داده می‎شود.

وی ارجاع کارشناسان مختلف به مدارس را به صرف داشتن مدرک نادرست دانست و گفت: این افراد حتما باید از نظر مبانی فکری و دینی مورد سنجش قرار گیرند.

رسولی با بیان اینکه بسیاری از مشاوران هم هستند که درس دانشگاهی نخوانده‎اند اما با قرآن و روایات مانوس‎اند افزود: نصایح و حرف‎های این افراد بسیار تاثیرگذار تر از کسانی است که بر مبنای تفکرات غربی استدلال می‎کنند.

وی دادن تکلیف اینترنتی به دانش‎آموزان مدارس ابتدایی را یکی دیگر از آفت‎های تدریس عنوان کرد و گفت: ما با پیشرفت مخالف نیستیم اما حضور در این فضا برای دانش‎آموزان ابتدایی تبعاتی دارد که بعد از گذشت زمان تاثیر خود را می‌گذارد.

انتهای پیام/86021/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول