اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

9 دی روز میثاق ملت با ولایت است

امام جمعه خورموج گفت: نهم دی ماه روز بیداری امت و میثاق امت با ولایت است.

9 دی روز میثاق ملت با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی سیاسی و وحدت‌آفرین نماز جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه در مصلای امام خامنه‌ای خورموج اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از حضور پرشور مردم مومن، متعهد و ولایتمدار شهر و روستاهای در آیین نماز جمعه خورموج تقدیر کرد.

امام جمعه خورموج به مناسبت‌های هفته پرداخت و با اشاره به هفتم آذرماه شهادت شهید غفاری اظهار داشت: شهید آیت‌الله غفاری در تیر ماه 1353 در تهران دستگیر شد و این آخرین دوران زندان این مبارز نستوه بود.

وی ادامه داد: غفاری از جمله شخصیت‌های برجسته مبارز روحانی قبل از پیروزی انقلاب بودند که با پاها و دست‌های شکسته و در حالی که بیش از یکی دو دندان در دهانش باقی نمانده بود و سراسر اندامش زیر شکنجه‌های وحشیانه رژیم پهلوی در هم کوبیده شده بود به همراه همرزم دیگرش شهید سعیدی در زندان‌های مخوف طاغوتی به شهادت رسید.

مصلح خاطرنشان کرد: شخصیت‌های بزرگی خون خود را پای درخت شکوهمند انقلاب اسلامی ریختند و جان خود را تقدیم کردند تا انقلاب به پیروزی رسید و این انقلاب تاکنون حفظ شده است و جا دارد با تمام وجود پای این انقلاب و این نظام ایستاد که حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.

وی با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور افزود: نهضت سواد‌آموزی نهادی پرخیر و پرکت با فرمان حضرت امام (ره) در نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 58 تشکیل شد.

مصلح گفت: طبق آماری که توسط اداره آموزش و پرورش می‌دهند الحمدالله بیش از 90 درصد از مردم شهرستان دشتی باسواد هستند اما نباید یک درصد هم از مردم شهرستان عالم پرور بی‌سواد باشند. در کشور مسلمان، شیعه اهل بیت یک درصد بی‌سواد هم زیاد است هر چند بر همه موضوعات تاکید می‌کنیم یکی از موضوعاتی که بر آن اصرار داریم بحث تعلیم و تعلم سواد است زیرا سواد زندگی انسان را متحول و دگرگون می‌کند.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: شاید در طول این مدت کوتاهی‌هایی هم شد و باید اهرم‌ها و ضمانت‌های اجرایی مسئولان نظام در نظر می‌گرفتند تا افراد بتوانند خودشان را بالا بکشند و باسواد شوند ان‌شالله به زمانی برسیم که جشن بی‌سوادی را در شهرستان برگزار کنیم.

وی با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ما افزود: 9 دی ماه یک حماسه سرنوشت‌ساز برای نظام بود.

مصلح یادآور شد: نهم دی ماه روز بیداری امت و میثاق امت با ولایت است و ملت ایران در نهم دی ماه 88 با حضور آگاهانه و مقتدرانه  و بیعت مجدد با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ع) و میثاق با حضرت امام خامنه‌ای بست. مردم ایران اسلامی در نهم دی ماه حماسه‌ای جاودانه و به‌یادماندنی در تاریخ انقلاب آفریدند و نمایش بصیرت، هوشیار و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه چنان تجلی یافت و بروز و نمود پیدا کرد که به فرموده مقام معظم رهبری اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملت سجده شکر به جای آورده شود باز هم کم است.

مصلح تصریح کرد: نهم دی محاسبات دشمن را به هم ریخت محاسباتی که با همکاری و برنامه‌ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یکبار دیگر امت اسلامی با بصیرت عمل و دشمنان نظام را مأیوس کرد.

امام جمعه خورموج گفت: مردم انقلابی در تمام صحنه‌های انقلاب با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه تا پای جان ایستاده‌اند و از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/66001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول