اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریمان:

حماسه 9 دی روز تجلى قدرت خدا بود

امام جمعه فریمان با اشاره به اینکه حماسه نهم دی روز تجلى قدرت خدا بود، گفت: مطمئن باشید این روز در تاریخ خواهد ماند.

حماسه 9 دی روز تجلى قدرت خدا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از فریمان، امام جمعه فریمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه خود و همه نمازگزاران به تقوای الهی و ترک محرمات به تشریح دو کلمه  «صبر» و «حلم» در سیره امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: آنچه در تفاوت این 2 واژه مشهود است این است که صبر در هیچ یک از ترکیبات آن به عنوان وصف خداوند در قرآن به کار نرفته البته اگر چه در زبان دعا صبور را وصف خداوند داریم ولی واژه حلم به عنوان حلیم، خداوند بدان توصیف شده است.

حجت الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری با اشاره به این که حلم امام حسن (ع) از آیات قرآن نشات گرفته بود، گفت:خصلت‏ حلم امام حسن (ع) در حدى بود که مروان یکى از دشمنان پرکینه خاندان رسالت، که امام حسن (ع) را بسیار رنج داد و آزرد، معترف بود که این کارها را با کسى انجام دادم که حلم و خویشتن‏دارى او با کوه‏‌ها برابرى مى‏‌کند.

وی با بیان این که مطمئن باشید روز نهم دى در تاریخ خواهد ماند، افزود: این روز ماندگار، روز تجلى قدرت خدا بود و  مردم در 9 دى نشان دادند دست‌ها و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینى عقب بنشاند، بلکه روزبه‏‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌‏تر شده است.

انتهای پیام/2202/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول