اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

9 دی اوج شکست رویکردهاى ایران‏‎ستیز آمریکایى در ایران ‏است

امام جمعه نیکشهر گفت: 9 دی اوج شکست رویکردهاى ایران‏‎ستیز آمریکایى در ایران ‏است.

9 دی اوج شکست رویکردهاى ایران‏‎ستیز آمریکایى در ایران ‏است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهراء ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت:

امام جمعه نیکشهر با اشاره به 9 دی گفت: سال 88 اشکالاتى که وارد شد، خسارتى که به کشور وارد کردند و نگذاشتند کشور و ملت طعم آراء چهل میلیونى را درست بچشد و این به خاطر تخلف از قانون بود.

این مسئول ادامه داد: یک عده‌‏اى یا براى خاطر اغراض نفسانى، یا هدف‎هاى خلاف سیاسى، یا هر چیز دیگر از قانون تخلف کردند، خطا کردند، از راه غیرقانونى وارد شدند؛ هم به خودشان صدمه زدند، هم به ملت صدمه زدند، هم به کشور صدمه زدند.

وی اذعان داشت: در سال 88 عدم تبعیت از قانون، لگد زدن به قانون، به کشور لگد زد؛ این را مردم دیدند.

خطیب نماز جمعه نیکشهر بیان کرد: در فتنه سال 88، دست قدرت الهى بود که مردم بیدار شدند، مردم وارد صحنه شدند و یک حرکت عظیم را خنثى کردند، اگر خداى متعال به این ملت کمک نمی‌کرد، گروه‏‌هاى مردم به جان هم مى‏‌افتادند.

امام جمعه نیکشهر افزود: یکى از خصوصیات دیگرى که در حادثه 9 دى هست که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک مى‏‌کند، مسأله عاشورا است در قضیه 9 دى هم باز پاى امام حسین(ع) در میان بود، پاى عاشورا در میان بود،. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‏‌آور از سوى این گروه‌‏هاى ایضاً سخیف، در عاشورا پیش نمى‏‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومى مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید.

لطفیان سرگزی اذعان داشت: اینجا هم پاى عاشورا در میان بود، 9 دى؛ اوج شکست رویکردهاى ایران‏‌ستیز آمریکایى در ایران ‏است، از جمله عوامل مهمى که موجب اهمیت و برجستگى حماسه مردمى 9 دى، نه تنها در داخل، بلکه در مراکز سیاست‌گذارى امنیتى آمریکا نیز مى‏شود، «شکست مضحکانه سیاست‏‎هاى غربى و رویکردهاى آمریکایى» در مقابله با جمهورى اسلامى ایران است.

امام جمعه نیکشهر اضافه کرد: از ابتداى پیروزى انقلاب اسلامى، آمریکایى‏‎هاى برنامه‏‌هاى مختلف و رویکردهاى متعددى را جهت مهار جمهورى اسلامى ایران اجرا کرده‌اند که حمایت آشکار از صداهاى مخالف جمهورى اسلامى ایران توسط بالاترین سطوح تصمیم‏‌گیرى آمریکا، تعمیق و گسترش تحریم‌ها، مخدوش و بدنام کردن چهره جمهورى اسلامى در خارج از کشور از طرق گوناگون، تلاش براى محدود کردن روابط کشورها و سازمان‏هاى بین‏‌المللى با ایران، تلاش براى مشروعیت بخشى، گسترش و توانمندسازى سازمان‏‌هاى غیر دولتى ایرانى مخالف جمهورى اسلامى، دخالت گسترده در امور داخلى ایران در محورهاى انتخابات، حقوق بشر، امور زنان، رسانه‏‎ها و مذهب، از جمله آنها بود.

این مسئول گفت:  آموزش عناصر و تشکل‏‎هاى خارج‌‏نشین مخالف جمهورى اسلامى و حمایت‌‏هاى سیاسى و مالى از آن‏ها، تهدید نفوذ جمهورى اسلامى در منطقه، ممانعت از دستیابى ایران به فناورى و دانش‏‎هاى پیشرفته به‏ خصوص دانش هسته‌‏اى، ترویج و تبلیغ دوگانگى حاکمیت در ایران، راه‌‏اندازى منازعات عقیدتى، تبلیغاتى و ایدئولوژیکى در منطقه در تقابل با ایران و نهایتاً فعال‏‎سازى و حمایت از شبکه‏‎هاى رسانه‏‎هاى ضد ایرانى از دیگر شیطنت‌های استکبار علیه ایران بود.

وی بیان داشت: نباید از این مساله غفلت کنیم که امروز روز آماده‏‌باش همه دشمنان اسلام است، روز بیدارباش همه جهانخواران است. باید با دقت تمام کیْد و فریب استکبار را شناخت و خنثى  کرد.

لطفیان سرگزی با اشاره به روز وقف گفت: نگذارید سنت حسنه وقف که به حیات اجتماعى طیب کمک مى‏‌کند، در جامعه تعطیل شود.

انتهای پیام/75004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول