اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

وضعیت دستگاه قضایی فارس رو به بهبود است

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: اقداماتی که در راستای بهبود عملکرد دستگاه قضایی فارس انجام شده چشمگیر است اما جا دارد که این روند تسریع شود.

وضعیت دستگاه قضایی فارس رو به بهبود است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌ا‌‌لاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با دادستان شیراز اظهار داشت: در حال حاضر مواردی وجود دارد که از طرف مردم به علما گوشزد می‌شود و برای بهبود عملکرد و تسریع فرایند ارتقای دستگاه قضایی فارس لازم است که مورد نظر مسئولان این مجموعه قرار گیرد.

وی افزود: از جمله این موارد مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها است که اگر چه نسبت به گذشته کاهش یافته اما هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله دارد.

دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس ادامه داد: گاه دیده می‌شود که احکام صادر شده ضعیف بوده و قابلیت بازدارندگی از جرائم را ندارد و افراد بزهکار دوباره به اعمال مجرمانه خود باز می‌گردند.

طاهری اضافه کرد: در زمینه برخورد با اراذل و اوباش و متجاوزان به عنف باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد و در صورت امکان اجرای احکام این مجرمان در محل وقوع جرم انجام شود تا آرامش و اعتماد جامعه را رقم زند.

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین(ع) خاطرنشان کرد: در مواردی گزارش شده که در برخی زندان‌ها نظارت کافی وجود ندارد و مواد مخدر در آن یافت می‌شود و شخص مجرم در وضعیت محدودیت لازم برای اصلاح و تربیت قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: لازم است که دستگاه قضایی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر برخورد قاطع انجام دهد و وضعیت قاچاقچی‌های کلان این‌گونه نباشد که بتوانند با پرداخت جزای نقدی به اقدامات خلاف خود بازگردند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: در صورت وجود مواردی که ماموران نیروی انتظامی یا کارکنان دستگاه قضایی با متخلفان و مجرمان همکاری کرده یا در ایفاء حق مردم کوتاهی و اهمال کنند، باید اقدامات تنبیهی قاطعی صورت گیرد.

وی ابراز داشت: برخی از مردم در پرداخت حق‌الوکاله‌های سنگین دچار مشکل هستند و باید در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

طاهری در ادامه به برخی خلأهای قانونی در زمینه برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و جرائم اینترنتی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که بسیاری از پرونده‌های قضایی در مورد املاک و زمین است اداره ثبت اسناد باید در مورد سندهای املاک دقیق و بروز بوده و با سرعت زمین‌های مشاع را سند‌دار کند.

توجه بیشتر به دادگاه‌های خانواده و جلوگیری از طلاق‌های بی‌مورد و سعی بر صلح و سازش بین زوجین دیگر موردی بود که وی از سوی اعضای جامعه روحانیت با دادستان شیراز مطرح کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس،  آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری، شیخ حسین انصاریان استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رسول محمودآبادی بازرس کل فارس و جمعی از علما و روحانیون برجسته حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول