اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران:

مسئولیت جهاد علمی جامعه در طول تاریخ بر عهده روحانیت بوده است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: روحانیت در طول تاریخ مسئولیت جهاد علمی و مبارزات سیاسی جامعه خود را بر عهده داشته است.

مسئولیت جهاد علمی جامعه در طول تاریخ بر عهده روحانیت بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران امشب در یادواره شهدای طلبه استان مازندران در مشهد مقدس با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ دو مسئولیت جهاد علمی و مبارزات سیاسی را برعهده داشته است، گفت: اولین مسئولیت روحانیت جهاد علمی است که سابقه حدود یک‌هزار ساله دارد و به برکت این مجاهدت‌های علمی شیعه را در فقیه پویا کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران افزود: آثار علمی به سادگی و در فضای آرامش به دست نیامده است، بلکه حدود 600 سال روحانیت در خفا فعالیت می‌کردند تا زمینه بسط اندیشه اهل بیت در جهان را فراگیر کنند.

وی با اشاره به دومین مسئولیت روحانیت، گفت: روحانیت شیعه همیشه نقطه مقابل ستمگران تاریخ و از پرچم‌داران ایستادگی در مقابل نظام‌‌های استبدادی بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران بیان کرد: در هر نهضتی که روحانیون حضور داشتند موجب فراگیر شدن در همه اقشار مختلف به دلیل اعتماد تاریخی مردم به این قشر عزیز بوده است.

به گفته نظری حضور روحانیت در جنگ تحمیلی مسجدی در تمام مناطق جنگی به‌وجود آورد و در کنار فعالیت‌های تبلیغی خود علیه حزب بعث عراق می‌جنگیدند.

وی خاطرنشان کرد: ‌مازندران حدود 458 طلبه شهید در زمان جنگ تقدیم انقلاب کرد که به نسبت جمعیت استان مازندران بیشترین حضور از آن قشر روحانیون است.

لازم به ذکر است در این همایش پیام کوتاه ویدئویی حضرت آیت‌الله جوادی آملی پخش شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول