اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در جیرفت

در شهرستان جیرفت شبکه دو، چهار و خبر قابل دریافت نبوده و شبکه‌های موجود نیز پاسخگوی نیازهای مردم نیست، لذا می‌طلبد مسئولان صدا و سیما هر چه سریعتر نسبت به راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در این شهرستان اقدام کنند.

ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، منطقه جنوب کرمان به ویژه شهرستان جیرفت با عشق به ارزش‏‏‎های الهی و آرمان‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره صبورانه مقاومت و ایستادگی و از موجودیت و استقلال ایران با غیرت و ایمان محکم پاسداری کرده است.

تاریخ این دیار همواره سرشار از افتخارآفرینی بوده به گونه‏‎ای که از دوران انقلاب اسلامی و پس از آن تا به امروز در صحنه‏‎های گوناگون همیشه پیشگام و در عرصه‎های تولید، عمران و آبادانی به ویژه در بخش کشاورزی زبانزد عام و خاص بوده است.

اما با ابراز تأسف از نظر فرهنگی در این منطقه کار زیادی صورت نگرفته و بی‎توجهی و غفلت مسئولان مشکلات بسیاری را به وجود آورده است که از جمله مهم‎ترین آن‎ها گرایش مردم به استفاده از ماهواره است.

انتظار می‌رود در راستای راه‎‏اندازی شبکه دیجیتال بابی باز شود، زیرا عدم پوشش این فناوری به دغدغه مهم والدین تبدیل شده است به‎گونه‎ای که از گرایش فرزندان خود به ویژه قشر جوان ابراز نگرانی می‎کنند.

باید نگاه مسئولان نسبت به منطقه جنوب کرمان متفاوت‏ شود، زیرا وجود شبکه‏‎های دیجیتالی می‏‎تواند، یک عامل بازدارنده باشد.

حق مردم منطقه از صدا و سیمای کرمان یک مطالبه عمومی و ملی است و به اعتقاد ما این امر محقق نمی‏‎شود، مگر به همت مسئولان که فهم کامل از فرهنگ مردم شهر دارالولایه دارند.

کاهش گرایش به ماهواره در پی راه‌اندازی شبکه‏‎های دیجیتال

حسان محمدی در گفت‏‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت عدم پوشش شبکه‎های تلویزیونی در شهرستان جیرفت را از مشکلات این رسانه خواند و اظهار داشت: در این شهرستان شبکه دو، چهار و خبر قابل دریافت نیست و این چند شبکه نیز نمی‎تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

وی با ابراز نارضایتی از کوتاهی مسئولان نسبت به نیازهای فرهنگی مردم منطقه افزود: بی‏‎توجهی مسئولان امر نسبت به مطالبه عمومی و ملی اهالی دارالولایه بستر لازم برای تهاجم فرهنگی دشمنان را فراهم آورده است.

محمدی تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه‏‎های دیجیتال سبب می‌شود، مردم منطقه جنوب استان کرمان گرایش کمتری به سوی ماهواره نشان دهند و در نتیجه اختلافات خانوادگی‌، طلاق‌، ناهنجاری‌های اجتماعی و ... کاهش چشمگیری پیدا کند.

تسخیر فکری جوانان توسط ماهواره

امیرعلی حسینی با گلایه از مسئولان در بی‏‎تفاوتی نسبت به تسخیر فکر و روح جوانان توسط شبکه‏‎های ماهواره‎‏ای اظهار داشت: مدتی است که در سطح روستاهای شهرستان نیز تنها شبکه‎های یک، سه و پنج قابل دریافت است.

وی اذعان داشت: همین امر موجب شده است تا اکثر مردم این مناطق به ماهواره روی بیاورند و ناخواسته در مسیر فکری تعیین شده از سوی دشمن قرار گیرند که قطعاً تبعات جبران‏‎ناپذیری در پی دارد.

حسینی نیز در مورد ضرورت راه‌اندازی شبکه‎های دیجیتال در شهرستان جیرفت عنوان کرد: مخاطب کودک، نوجوان و جوان ما نیازمند غذای متناسب با ذهن و روح خود است که اکنون تنها توسط ماهواره تأمین می‌شود.

وی ابراز داشت: باید صدا و سیما برای تولید برنامه‌های پرمحتوا و جذاب با هدف جذب مخاطب و بی‌نیاز کردن آن از برنامه‌های ماهواره با توجه به فرهنگ بومی گام‌های اساسی بردارد تا بتواند مخاطبان جوان و نوجوان را جذب‌ و از نفوذ و ورود شبکه‌های غیر‌اخلاقی ماهواره به منازل جلوگیری کند.

ناتوی فرهنگی به دلیل غفلت صدا و سیما نسبت به جنوب کرمان

نماینده مردم شهرستان‏‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‏‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت در زمینه پیگیری‏ راه‎‏اندازی شبکه‎‏های دیجیتالی در منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: با وجود دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی این منطقه به دلیل غفلت صدا و سیما نه‌ تنها دچار شبیخون فرهنگی، بلکه ناتوی فرهنگی شده‌ایم.

فرج‎‏الله عارفی بیان داشت: اما با پیگیری‏‎ها و جلسه تعاملی که هفته گذشته با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان داشتیم، نظر مساعد ضرغامی در مورد راه‎اندازی شبکه‎‏های دیجیتالی جنوب کرمان را به وی ابلاغ کردیم.

وی اذعان داشت: مدیرکل پس از صحبت با مقامات سازمان از ما خواست اکنون 500 میلیون تومان اعتبار برای دیجیتالی کردن پنج شهرستان جنوبی اختصاص داده و مابقی را در سال آینده واریز کنیم.

عارفی خاطرنشان کرد: سرانجام پس از مذاکرات و پیگیری‏‎های مستمر مقرر شد طی یک تا دو ماه آینده هر 20 شبکه دیجیتال در منطقه جنوب کرمان قابل دریافت شود.

----------------------------------

گزارش از محدثه سعیدی‌نژاد

---------------------------------

انتهای پیام/80001/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول