اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

نخستین خانه تخصصی خبرنگاران داوطلب کشور دایر می‌شود

رئیس خانه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان سنندج از افتتاح نخستین خانه تخصصی خبرنگاران داوطلب کشور در این شهرستان خبر داد.

نخستین خانه تخصصی خبرنگاران داوطلب کشور دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ویدا اسدنژاد بعدازظهر امروز در نشست تخصصی با خبرنگاران استان کردستان در سرای روزنامه‌نگاران در سنندج اظهار کرد: اصحاب رسانه جزو نخستین اقشار حاضر در همه سوانح بوده و باید با شیوه‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه آشنایی داشته باشند.

وی افزود: خبرنگاران با فعالیت شبانه‌روزی خود همواره برای خدمت به مردم و ترویج فعالیت‌های بشردوستانه تلاش می‌کنند و می‌توانند این جمعیت را در راستای گسترش فعالیت‌ها و رسالت‌هایش یاری رسانند.

اسدنژاد خاطر نشان کرد: خوشبختانه به همت سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه‌های لازم برای افتتاح نخستین خانه تخصصی خبرنگاران داوطلب کشور در استان و در سرای روزنامه‌نگاران فراهم شده‌ است و امیدواریم در آینده نزدیک این مهم نیز محقق شود.

رئیس خانه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان سنندج تصریح کرد: مجموعه مدیریتی جمعیت هلال‌احمر استان کردستان همواره نگاه ویژه‌ای به ارتباط و تعامل با اصحاب رسانه و استفاده از توانمندی‌های آنان داشته و در این مسیر نیز خانه داوطلب شهرستان سنندج متولی تقویت این ارتباط و تعامل و گسترش خدمات به اصحاب رسانه استان شده‌ است.

اسدنژاد همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی امداد و نجات برای اصحاب رسانه استان در اسفندماه جاری خبر داد و بر تقویت فعالیت‌های آموزشی و علمی و همکاری‌های دوجانبه با سرای روزنامه‌نگاران استان تأکید کرد.

یعقوب فروغیان مسئول کارگروه تخصصی حوزه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه از آمادگی کامل این اداره کل برای گسترش فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در حوزه رسانه استان و تقویت فعالیت‌های داوطلبانه و همکاری با جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه با فعال‌ شدن سرای روزنامه‌نگاران استان شاهد برپایی کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات پژوهشی، رفاهی و علمی برای اصحاب رسانه استان هستیم که امید است این فعالیت‌های تداوم داشته باشد و با همکاری همه‌جانبه اصحاب رسانه شاهد تقویت این حوزه باشیم.

خبات ساعدی مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان نیز در این نشست از نگاه ویژه جمعیت هلال‌احمر استان برای تشکیل خانه داوطلب ویژه اصحاب رسانه استان تقدیر کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و حوادث طبیعی مختلف در استان و قرار گرفتن کردستان بر روی گسل زلزله و ضرورت آمادگی رسانه‌ها در بحران‌های مختلف نیازمند آمادگی هرچه بیشتر در این حوزه هستیم.

وی افزود: به طور یقین برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت روزنامه‌نگاری در بحران و تقویت آمادگی اصحاب رسانه در مواقع بحرانی و ارائه آموزش‌های امداد و نجات می‌تواند بسیاری از چالش‌های این حوزه را کاهش دهد.

ساعدی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه همواره در فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه نیز پیشرو بوده‌اند و با تشکیل خانه داوطلب نیز شاهد گسترش این فعالیت‌ها خواهیم بود.

وی در پایان از آمادگی این سرا برای همکاری و تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ارائه خدمات مشاوره رسانه‌ای و ارتقای فعالیت‌های رسانه‌ای در استان خبر داد.

گفتنی است در ادامه این نشست تخصصی که به مناسبت سالگرد زلزله بم و با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان برگزار شد مباحث آموزشی پیرامون فعالیت‌های داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر به صورت کارگاهی برگزار شد و به افراد حاضر در این جلسه نیز گواهینامه آموزشی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/79006/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول