اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت کمیته امداد کشور:

ورودی کمیته امداد فقر و خروجی آن توانمندی است

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد فقر را از جامعه تحویل می‌گیرد و آن را به توانمندی تبدیل می‌کند.

ورودی کمیته امداد فقر و خروجی آن توانمندی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌محمد ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در گردهمایی مددکاران و مشاوران کمیته امداد در یاسوج اظهار کرد: ریشه‌کنی فقر بدون شناخت عوامل تولید فقر ممکن نیست که لازم است بخشی از توان مددکاران و کارشناسان کمیته امداد روی این موضوع متمرکز شود.

وی افزود: کمیته امداد امروز فقر را از جامعه تحویل می‌گیرد و در یک فرایند آن را به توانمندی تبدیل می‌کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه باید فرایند مبارزه و ممانعت از توسعه فقر ساختارمند باشد، ادامه داد: متأسفانه امروز ورودی کمیته امداد آن گونه که باید ساختار مشخصی ندارد و ما درب این نهاد را برای پذیرش هر نوع فقری باز کردیم.

وی گفت: باید از خود پرسید مگر کمیته امداد امکانات نگهداری معتاد و معلول را دارد که امروز افراد از فیلتر کمیته امداد به راحتی عبور می کنند.

* ورود هر نیازمندی به کمیته امداد مستلزم وجود داروی شفابخش آن است

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور تصریح کرد: ورود هر نوع نیازمندی به کمیته امداد اشکالی ندارد ولی باید داروی شفابخش هر دردی در این نهاد باشد تا اقدام به پذیرش آن شود.

وی با تأکید بر لزوم ساختارمند کردن ورودی کمیته امداد، ابراز داشت: اگر این چرخه و سیکل پذیرش مددجو و ارائه خدمات به نیازمندان هدفمند و زمان‌دار نباشد نتیجه‌ای جز اتلاف وقت و نارضایتی نیازمندان نخواهیم داشت.

ذوالفقاری افزود: رسوب مددجویان و ماندگاری درازمدت آنها در چرخه دریافت خدمات حمایتی، فرصت جذب مددجویان جدید را از کمیته امداد می‌گیرد، بنابراین نباید فردی که ناتوان، مسکین و زمین‌گیر نیست بیش از پنج سال زیر پوشش این نهاد باشد.

وی دو سیاست حمایتی و توانمندسازی را در ارائه خدمات به جامعه هدف مهم خواند و تأکید کرد: کمیته امداد در مقابل افراد مستعد، سیاست توانمندسازی را اتخاذ خواهد کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدیریت خروجی کمیته امداد را نیز مهم برشمرد و بیان کرد: مدیریت صحیح خروجی این نهاد منجر به اشتغال و تولید ثروت در خانواده‌ها می‌شود.

وی، فارغ‌التحصیلی فرزندان خانواده‌ای نیازمندان، حمایت قضایی، توسعه بیمه‌های اجتماعی، ازدواج‌های موفق، ساخت و ساز مسکن، اصلاح الگوی مصرف از مصادیق مدیریت خروج مددجو از مسیر توانمندسازی است.

انتهای پیام/82005/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول