اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بنیاد نخبگان متولی معرفی یزد به عنوان قطب پژوهش کشور باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پژوهشگران در زمره نخبگان به شمار می‌روند و به همین بهانه خوب است بنیاد نخبگان، متولی معرفی یزد به عنوان قطب پژوهش کشور باشد.

بنیاد نخبگان متولی معرفی یزد به عنوان قطب پژوهش کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی، ظهر امروز در جلسه‌ای با رئیس بنیاد نخبگان استان یزد اظهار داشت: بنیاد نخبگان یزد باید در حوزه نخبگی و اخلاق نخبگی کار کند و مقوله نخبگی را به نگاه معنوی و ارزشی گره بزند چون نخبگی پدیده ممتازی است که نصیب افراد کمی می‌شود و ارزش‌های نخبگی در معرض آسیب است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین محورهای توسعه و رشد استان یزد، علم و دانشگاه، صنعت و معدن و میراث فرهنگی و گردشگری است که باید در چشم‌انداز توسعه استان در نظر گرفته شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: این محورها با برخی از آسیب‌ها و دشواری‌ها نیز همراه است و جامعه نخبه یزد باید این سه حوزه را آسیب‌شناسی کند و تصویر علمی و شفاف‌تری در این زمینه ارائه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: استان یزد می‌تواند در بحث وحدت حوزه و دانشگاه پیشگام باشد که لایه بنیادین آن لایه علم و دین است و باید فضایی برای ارتباط  نخبگان حوزه و دانشگاهی در یزد ایجاد شود که برای کشور هم الگو باشد.

اعرافی اظهار داشت: جامعه نخبگان ما در یزد می‌تواند 10 حوزه تحقیقاتی در زمینه فناوری‌های پیشرفته، علوم اسلامی و انسانی مشخص کند و بنیاد نخبگان یزد هم متولی شود و با همکاری دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها در این 10 محور، یزد را به عنوان یک قطب پژوهشی مطرح کند.

وی اظهار داشت: بنیاد نخبگان یزد باید پرچم‌دار پایه‌ریزی 10 قطب علمی استان باشد و جامعه نخبگان یزد نیز باید در این زمینه تحول ایجاد کند که در این پروژه کلان، یکی از این شاخص‌ها می‌تواند ارتباط حوزه و دانشگاه باشد.       

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت بنیاد نخبگان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 700 نخبه، مخترع و استعداد برتر و 40 شرکت تعاونی دانش بنیان تحت حمایت بنیاد نخبگان یزد قرار دارند.

قاسم امیریان ادامه داد: نخبگان خواهان تاثیرگذاری بیشتر در جامعه هستند که باید به آنها میدان عمل داد و ساز و کارهایی ارائه شود تا آنها بتوانند در جامعه موثر واقع شوند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نخبه‌خیز بودن یزد، 20 سال برتری استان یزد در کنکور را مصداقی بر این مطلب دانست.

امیریان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یزد باید منطقه‌ای برای تولید علم باشد و به عنوان منطقه آزاد علم و فناوری شناخته شود تا از این طریق نخبه‌ها بتوانند جذب شوند و خدمت ارائه کنند.

انتهای پیام/2464/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول