اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه امام حسین(ع):

خراسان‌جنوبی ظرفیت تبدیل شدن به قطب علمی کشور را دارد

معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین(ع) گفت:خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود ظرفیت تبدیل شدن به قطب علمی کشور را دارد.

خراسان‌جنوبی ظرفیت تبدیل شدن به قطب علمی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین رجبی‌دوانی ظهر امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی، اظهارداشت: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود ظرفیت تبدیل شدن به قطب علمی کشور را دارد.

وی ادامه داد: شهرستان بیرجند با توجه به قدمت فرهنگی خود، مهد پرورش علما و دانشمندان برجسته و ویژه‌ای در زمان گذشته و حال در کشور بوده است.

معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین(ع) اذعان داشت: بسیج به عنوان معجزه بزرگ در طول انقلاب اسلامی و تاریخ بشریت بی‌نظیر بوده است.

رجبی‌دوانی با اشاره به این‌که وظیفه مسئولان حفظ و توسعه فرهنگ و علم در این استان است، گفت: تمامی مسئولان و مدیران استانی باید برای حفظ و توسعه فرهنگ و علم در استان بیش از پیش تلاش کنند.

وی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی با کشورهای مجاور، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، این استان می‌تواند در راستای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی در کشورها گام‌های محکمی بردارد.

معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین(ع) افزود: تاکید‌های اسلام در ارتباط با عظمت و قدرت مسلمانان تنها معطوف به عرصه سیاسی و نظامی نیست.

رجبی‌دوانی اضافه کرد: قدرت علم و فرهنگ هر جامعه یکی ازعوامل مهم بازدارندگی دشمن از حمله به آن سرزمین می‌شود که نخستین آیات الهی نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام نیز بیانگر همین واقعیت است.

انتهای پیام/69017/ط20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول