اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ‌یادواره 161 شهید جهادگر مازندران مطرح شد

‌انتقاد آیت‌الله طبرسی‌ از اظهارات اخیر برخی فتنه‌گران

نماینده ولی فقیه در مازندران ‌‌با انتقاد ‌‌از اظهارات اخیر برخی فتنه‌گران گفت: هنوز برخی‌ها ‌ می‌خواهند مانند گذشته ایران را حیاط خلوت خود کنند.

‌انتقاد آیت‌الله طبرسی‌ از اظهارات اخیر برخی فتنه‌گران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در یادواره 161 شهید جهادگر مازندران که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: مومنان در رکاب پیامبر دو دسته بودند آنانی که مردانه جنگیدند و به شهادت رسیدند، آنانی که ماندن و به وظایف خویش جامه عمل پوشاندند.

وی با اشاره به اینکه سنگرسازان بی‌سنگر از مومنانی بودند که در دوران دفاع مقدس جان خود را نثار انقلاب کردند، اظهار داشت: آنانی که ماندن باید در وظایف و تعهد خود ثابت گام باشند.

طبرسی بر حفظ اندیشه، روش، بینش و نگرش شهدا در جامعه اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: امام راحل جهادگران را به سنگرسازان بی‌سنگر تشبیه کرد که این تفسیر این جمله در قالب یک کتاب نمی‌گنجد.

وی برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا را در راستای برگزاری نخستین اجلاسیه 10 هزار و 400 شهید که در مصلی مرکز مازندران برگزار می‌شود دانست و گفت: برای برگزاری اجلاسیه خدمت رهبری گزارش ویژه‌ای ارائه دادیم.

*استعدادشناسی در 8 سال دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس سبب شد تا استعداد، ظرفیت‌ها و توانمندی نیروهای خود را بشناسیم، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم که کشور جهان سومی نیستیم، با وجود اینکه تنگناها از تمامی ظرفیت‌ها برای پیروزی استفاده شد.

وی سربلندی و شهرت ایران در عرصه بین‌المللی را مدیون رشادت‌های جوانان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اینکه اصرار دارند ایران در کنفرانس ژنو دو شرکت کند به برکت فداکاری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس برای پیروزی سرمایه‌گذاری کردیم، یادآور شد: این هزینه‌ها باعث شد تا استعداد و ظرفیت‌های مردم و کشور را بشناسیم.

وی گفت: اگر جنگ پیش نمی‌آمد علاقه‌مندی مردم به اسلام ناشناخته می‌ماند.

طبرسی، هدف غرب را جدایی دین از سیاست عنوان کرد و افزود: برخی 15 خرداد را نقطه‌ای کور و بی‌هدف می‌دانستند، دریغ از اینکه بدانند استقلال ایران از همین روز شروع شد.

* محور انقلاب اسلامی ولایت فقیه است

وی بر حفظ انقلاب اسلامی تاکید کرد و متذکر شد: محور انقلاب اسلامی ولایت فقیه است، ولایتمداری باید تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فتنه 88 بهانه‌ای برای محو کردن ولایت فقیه در جمهوری اسلامی بود، افزود: حماسه‌سازی 9 دی هدف دشمن را خنثی کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: «هنوز برخی‌ها در گوشه و کنار در حال نیش و کنایه هستند، آنان می‌خواهند مانند گذشته ایران را حیاط خلوت خود کنند.»

طبرسی وحدت و همدلی مردم ایران را سبب نزدیکی با ولایت فقیه دانست و اضافه کرد: در مذاکرات باید ایران را بیابید تا ارزش‌ و جایگاه بین‌المللی که از فداکاری‌ و ایثارگری‌های جوانان کشور به وجود آمد تثبیت شود.

*سبک زندگی شهدا در جامعه نهادینه شود

وی با بیان اینکه شهدا باید الگوی ما در جامعه اسلامی باشند، افزود: سبک زندگی شهدا باید در جامعه نهادینه شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید میراث‌دار خون شهدا باشیم، یادآور شد: پیاده روی فراگیر روز اربعین حسینی از نجف تا کربلا الگویی برای همه جوامع اسلامی است.

وی با بیان اینکه نباید دنیا‌زده شویم، تصریح کرد: «‌مسئولی جابه‌جا می‌شود برای پست و مقام برخی افراد سر می شکنند.»

*رزمندگان اسلام به دنبال گمنامی بودند

طبرسی افزود: در حال حاضر برخی افراد برای پست و مقام گرفتن صف کشیدند، این در حالی است که رزمندگان اسلام به دنبال گمنامی بودند.

وی یادواره شهدا را عاملی برای پررنگ کردن ارزش‌های گم شده دانست و ادامه داد: چرا برخی افراد برای اخذ جایگاه مدیریتی واسطه می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در پایان سخنانش، نقل قولی از بزرگ دینی کرد و اذعان داشت: خون شهدا بر زمین نریخت و به زمینه ریخت و باعث شد تا حادثه کربلا ماندگار شود.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول