اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یونسی در سالگرد شهادت صادق گنجی:

وهابیت بشریت را تهدید می‌کند / شهید گنجی یک سفیر فرهنگی موفق بود

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی گفت: افکار تکفیری، خشونت‌آمیز و تنگ‌نظری‌ها به نام وهابیت بلایی برای جهان اسلام است که بشریت را تهدید می‌کند.

وهابیت بشریت را تهدید می‌کند / شهید گنجی یک سفیر فرهنگی موفق بود

 به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت الاسلام علی یونسی صبح امروز در بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گنجی گفت: آنچه در صدر اسلام سبب نگه داشتن اسلام شد قدرت شمشیر و زور نبود بلکه اخلاق و منش پیامبر(ص) بود.

وی با بیان اینکه اخلاق‌مداری پیامبر (ص) باعث شد مردم به اسلام گرایش پیدا کنند خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند ایرانیان با زور و شمشیرهای عرب‌ها مسلمان شدند اهانت به اسلام و ایران است.

یونسی افزود: تمدن بزرگ اسلامی بر پایه دانش، تجربه و هوش ایرانیان رشد کرده است.

وی ادامه داد: ایرانیان اولین مردمی بودند که توانستند بین عربیت و اسلام تفکیک قائل شوند و حاکمیت عرب‌ها را برچینند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی با بیان اینکه اخلاق پیامبر(ص) باعث شد جامعه اسلامی حفظ شود گفت:  امروز اخلاق‌مداری اسلامی برای کارگزاران نظام اسلامی ایران باید یک اصل باشد و در همه برخوردها نهادینه و حفظ شود.

یونسی تاکید کرد: دروازه‌های ورود دین و اخلاق نباید محدود شود و تنگ‌نظری، تکفیر، نابرابری ضددین است و ارتباطی با اهل بیت(ع) و اسلام ندارد.

وی با اشاره به اینکه افکارتکفیری و وهابیت انحراف بزرگ در برخی جوامع دانست و افزود: افکار تکفیری، خشونت‌آمیز و تنگ‌نظری‌ها به نام وهابیت بلایی برای جهان اسلام است که بشریت را تهدید می‌کند.

یونسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گنجی تصریح کرد: همین شهدا هستند که اسلام را زنده نگه داشته‌اند.

وی شهید گنجی را یک دانشمند فرهنگی نام برد و افزود: باید نام و یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی را زنده نگه داریم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی با بیان اینکه بین مخالف و دشمن فرق است گفت: ما باید بین مخالف و دشمن تفاوت قائل شویم چراکه در برخی از مسائل باهم اختلاف داریم ولی دشمن هم نیستیم.

یونسی افزود: باید اختلاف‌ها را با مذاکره و منطق بین خودمان حل و فصل کنیم چراکه همه یک هدف دنبال می‌کنند.

وی  با بیان اینکه دشمن‌تراشی بدترین نوع سیاست است گفت: سیاست دشمن‌تراشی بدترین روش برای امنیت کشور است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی گفت: شهید گنجی برای جنگ به پاکستان نرفته بود بلکه رفته بود که از قرآن و اسلام بگوید.

یونسی با بیان اینکه شهید گنجی در برنامه‌های خود موفق عمل کرده بود گفت: امروز که مسلمانان پاکستان علاقمند به شهید گنجی هستند نشان از خوب عمل کردن شهید گنجی بوده است.

وی بیان کرد: همه ما باید سفیران فرهنگی باشیم و راه شهید گنجی را ادامه دهیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی با بیان اینکه استان بوشهر دارای مفاخر بزرگ است گفت:  همه مفاخراستان بوشهر باید تکریم شوند.

یونسی ادامه داد: استان بوشهر علاوه بر داشتن ذخائر مادی، دارای ذخائر معنوی ارزشمندی است و باید قدر دانشمندان استان بوشهر در گذشته و حال بدانیم.

انتهای پیام/2452/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول