اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی عنوان کرد

لزوم ایجاد سامانه‌ای برای دسترسی به نیازهای وقف

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بر ایجاد یک برنامه جامع برای ارائه نیازهای وقف تاکید کرد و گفت: در صورت راه‌اندازی سامانه جامع مردم ضمن آگاهی از نیازهای وقف به صورت آگاهانه اموال خود را وقف می‌کنند.

لزوم ایجاد سامانه‌ای برای دسترسی به نیازهای وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، مهدی حبیبی با بیان این‌که بدون شک همه مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ما توسط دولت قابل حل نیست، اظهار داشت: مشارکت اقشار مختلف مردم، احسان و خیراندیشی آنها می‌تواند نقش مهمی در حل مسائل و مشکلات جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن افزود: کتاب مقدس قرآن کریم نیز مسلمانان را بر این امر حسنه تشویق و ترغیب کرده ولی اگر وضعیت وقف و موقوفات را در کشورمان مورد ارزیابی قرار دهیم در مسائل و موضوعات مختلف شاهد انجام این مهم توسط اقشار مختلف هستیم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: نگاهی به اسناد وقف در استان نشان می‌دهد دامنه گسترده‌ای از موضوعات در این لیست جای می‌گیرند؛ از تعزیه سیدالشهدا و ائمه اطهار(ع) گرفته تا مصرف فقرا، تلاوت قرآن، هزینه‌های مسجد، افطار روزه‌داران، خرید لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تعلیم اطفال یتیم، تهیه دارو برای بیماران، تهیه کفن برای اموات فقیر، وقف برای تحصیل تا وقف برای ساختن مسجد، مدرسه، چاپ کتاب، حمایت از محرومان، تأسیس حوزه‌های علمیه، برگزاری آیین‌های مذهبی در یادبود پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و ده‌ها عنوان دیگر که در میان هزاران سند وقف از گذشته به یادگار مانده است.

حبیبی اذعان داشت: در طی سال‌های اخیر شاهدیم که مردم ما در هر امر خیری اعم از کمک به محرومان، کمک به بیماران و درماندگان، کمک به تهیه جهیزیه، ساخت مسجد و مدرسه و کمک به عتبات عالیات رکوردهای قابل قبولی را به ثبت رسانده‌ و شاید یکی از دلایلی که سبب شده ما با کاهش موقوفات ثابت و تک‌منظوره مواجه باشیم آن است که به سبب تعدد مؤسسات و نهادهایی که به دنبال جمع‌آوری کمک‌ها و اعانات مردم هستند، مردم هم بیشتر بر مشارکت در انواع این بسته‌های حمایتی رغبت پیدا کرده تا جایی که بخشی از مال خود را برای یک مورد خاص وقف کنند.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول