اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

فتوای حرام دانستن سلاح هسته‌ای نشانه اعتقاد به آخرت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که اعتقاد به آخرت دارد فتوا می‌دهد که سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم زیرا دلیل ندارد انسان‌های بی‌گناه کشته و خاکستر شوند.

فتوای حرام دانستن سلاح هسته‌ای نشانه اعتقاد به آخرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از سربازان گردان محمد رسول‌الله لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب(ع) اظهار کرد: مصیبت‌های کنونی ما به این دلیل است که افرادی به سخنان بزرگان گوش ندادند و به وظایف خود عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآن به مومنان دستور داده که عاقبت کار را در نظر بگیرید و گفتار و اعمال ما نسبت به یکدیگر ضد و نقیض نباشد بلکه در اعمال خود به آخرت توجه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: خداوند در قرآن مردم را دو دسته عنوان می‌کند دسته‌ای به دنبال دنیای خود بوده و تنها پیگیر زندگی دنیوی خود از نظر مال و ظواهر هستند و تمام تلاش خود را بر امور دنیایی متمرکز می‌کنند که خداوند به اینگونه افراد عنایت می‌کند و این طور بیان می‌کند که توقعی از آخرت نداشته باشید.

وی یادآور شد: دسته‌ای دیگر در دنیا برای آخرت فعالیت می‌کنند و در زمین دنیا محصولاتی می‌کارند تا در آخرت بتوانند آنها را درو کنند و به سخنان رهبری و علما گوش می‌دهند و سرمایه و انرژی خود را در مسیر آخرت می‌گذارند.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است که همه‌ی امور از بین می‌رود مگر کارهایی که برای خدا باشد و تنها کاری که دارای رنگ خدایی است از بین نمی‌رود.

وی عنوان داشت: ‌با گذشت 1300 سال از شهادت امام حسین(ع) هنوز در اربعین حسینی 20 میلیون نفر زائر به کربلا می‌روند ولی دشمنان تصور می‌کنند نام امام حسین(ع) با انفجارها خاموش می‌شود در حالیکه قیام امام حسین(ع) برای خدا بود بنابراین خاموش‌ناشدنی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ابرقدرت‌ها و کشورهای استعمارگر که کشورهای کوچک را منفجر می‌کنند و با استفاده از بمب‌های شیمیایی و هسته‌ای انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، به این دلیل است که انسان نیستند و اعتقاد به آخرت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که اعتقاد به آخرت دارد فتوا می‌دهد که سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم زیرا دلیل ندارد انسان‌های بی‌گناه کشته و خاکستر شوند.

علوی گرگانی عنوان داشت:‌ فرد دنیاپرست هیچگاه پشت پرده را مشاهده نمی‌کند و بر خلاف اینگونه افراد کسی که خدا را در نظر می‌گیرد هیچگاه به کشورهای دیگر تجاوز نمی‌کند و عده‌ای بی‌گناه را نمی‌کشد.

وی تصریح کرد: نخستین رهبر ما امام زمان است و در مراحل دیگر رهبری و مراجع هستند بنابراین باید گوش به فرمان آنها باشیم و با اطاعت رهبری و بزرگان نظام و ملت را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مردم همیشه در صحنه بودند و اکنون نیز در صحنه هستند، گفت: دست از اطاعت روحانیت و رهبری بر ندارید و سر و جان خود را برای خدا بگذارید تا این نظام از شر دشمنان در امان باشد.

انتهای پیام/78003/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول