اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بحران شهرداری قزوین:

خدمات برفروبی در قزوین تا امشب ادامه دارد

رئیس ستاد بحران شهرداری قزوین از آمادگی شهرداری برای خدمات‌رسانی به شهروندان برای برفروبی معابر تا امشب خبر داد.

خدمات برفروبی در قزوین تا امشب ادامه دارد

حسین بهزادپور دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به آغاز بارش برف در قزوین از نخستین دقایق دیروز اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان شهرداری قزوین خدمات‌رسانی به آنان را از بامداد دیروز با تجهیزات و نیروی انسانی تحت اختیار خود در گذرگاه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها آغاز کرده است.

وی با اشاره به بروز مشکل در تردد عابران پیاده و ماشین‌آلات در این گونه مواقع، افزود: به همین علت از دو ماه پیش نشست‌هایی در خصوص برفروبی معابر در ایام بارندگی تشکیل و نسبت به آماده‌سازی واحدها، تجهیزات و نیروهای خدمات‌رسان اقدام شد.

معاون خدمات شهری شهردار قزوین با تاکید بر فعالیت شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان در سطح شهر تصریح کرد: هم‌اکنون سه دستگاه برف‌پاش مکانیزه، 15 دستگاه کامیون، 13 دستگاه خاور و 300 نفر نیروی انسانی پیاده برای پاکسازی گذرگاه‌های پیاده‌رو مشغول فعالیت هستند.

بهزادپور در خصوص پاکسازی گذرگاه‌های اصلی شهر قزوین نیز یادآور شد: همچنین برفروبی و نمک‌پاشی خیابان‌ها و معابر اصلی با به کارگیری چهار دستگاه گریدر و 13 دستگاه نیسان و وانت پیکان پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای برفروبی، نمک‌پاشی و پاکسازی معابر سطح شهر همچنین دو دستگاه بیل بکهو، چهار دستگاه لودر، 20 دستگاه کمپرسی و دو دستگاه مینی لودر(باب کت) نیز مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

این مسئول با اشاره به پخش 200 تن ماسه در معابر سطح شهر قزوین از بامداد دیروز تاکنون خاطرنشان کرد: برای برفروبی پل‌های شهر تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و تعداد 100 باکس حاوی نمک برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد بحران شهرداری قزوین اذعان کرد: این باکس‌ها تاکنون یک بار تخلیه و مجدد پر شده است.

بهزادپور با بیان اینکه بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان بارندگی‌ها تا امروز ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به کاهش دما، سرد شدن هوا و یخ‌بندان معابر، ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین آمادگی دارد خدمات ویژه خود را تا امشب ادامه دهد.

معاون خدمات شهری شهردار قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر ستاد برفروبی شهرداری قزوین با آمادگی کامل در حال برفروبی، نمک‌پاشی و پاکسازی معابر شهر است، عنوان کرد: همچنین پاکسازی معابر یخ زده استان از صبح امروز آغاز و برای این کار از دستگاه‌های گریدر استفاده می‌شود.

بهزادپور در خصوص تقاطع‌های غیرهمسطح تازه احداث شده در سطح شهر اضافه کرد: نقاط حادثه‌خیز شهر قزوین و به ویژه تقاطع‌های جدیدالاحداث از سوی ستاد مدیریت بحران شناسایی شده است تا از بروز خطرات احتمالی در این مکان‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی بیان کرد: این ستاد آمادگی دارد تا در صورت درخواست مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و دیگر نهادها برای بازگشایی معابر پیرامونی آنان، امکانات مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهد.

رئیس ستاد بحران شهرداری قزوین اعلام کرد: سامانه تلفنی 137 در کنار شماره تماس‌های 3327565 و 3322201 نیز آماده دریافت اخبار، نیازها و نظرات مردم در خصوص اعلام وضعیت معابر است.

گفتنی است، شهرداری قزوین طی پیامی از شهروندان خواست از ریختن برف منازل به کوچه‌ها و معابر خودداری کنند.

انتهای پیام/77011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول