اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال ابرکوه خبر داد

کارت ملی هوشمند شهروندان ابرکوهی به زودی صادر می‌شود

رئیس اداره ثبت احوال ابرکوه از تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های صدور کارت هوشمند در شهرستان ابرکوه و صدور این کارت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کارت ملی هوشمند شهروندان ابرکوهی به زودی صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، غلامرضا شفیعی، صبح امروز در دیدار کارکنان این اداره با امام جمعه ابرکوه در مورد صدور کارت هوشمند اظهار داشت: مأموریت اصلی سال جاری این اداره تلاش برای صدور کارت هوشمند است و کارت هوشمند کارتی چند منظوره به حساب می‌آید که چنانچه صادر و برای آن برنامه‌ریزی شود، می‌توان در بسیاری از حیطه‌ها از این کارت بهره‌برداری کرد.

شفیعی ادامه داد: در انتخابات گذشته و به صورت محدود این کارت برای فرمانداران و بخشداران صادر شد اما چون بودجه‌های پیش‌بینی شده برای گسترش کار تخصیص نیافت و زیرساخت‌ها فراهم نشد، امکان صدور کارت برای تمامی مردم تاکنون فراهم نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال تدارک برای تأمین زیرساخت‌های انجام این کار هستیم و در آینده‌ای نه چندان دور در شهرستان ابرکوه شاهد صدور کارت هوشمند از سوی این اداره خواهیم بود.

رئیس ثبت احوال ابرکوه در مورد سئوالاتی که مردم در مورد اتمام اعتبار کارت‌های ملی خود دارند، ادامه داد: تمامی کارت‌های ملی تا آخر سال 92 تمدید شده‌اند و نیازی به حضور مردم در واحدهای ثبت احوال برای تمدید این کارت‌ها نیست.

امام جمعه ابرکوه نیز در این دیدار اظهار داشت: ثبت احوال موقعیت ضروری برای هر خانواده دارد و یکی از بایسته‌های اساسی زندگی تمام آحاد مردم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ضمن قدردانی از تلاش‌های ثبت احوال ابرکوه افزود: یکی از مزایای ثبت احوال، به روز شدن این مرکز است که این اقدام شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: تغییر اسامی نامناسب به اسامی ملی و مذهبی که هم‌اکنون هم در دست اقدام ثبت احوال قرار دارد نیز کاری ارزشمند و در خور تقدیر است.

شفیعی در این دیدار همچنین با ارائه آماری از ولادت‌ها و وفات‌ها در سال جاری در شهرستان ابرکوه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 666 نفر در ابرکوه متولد شده‌اند و 190 نفر نیز فوت شد‌ه‌اند.

وی آمار ازدواج‌های ثبت شده در این مدت را نیز 426 مورد اعلام کرد.

رئیس ثبت احوال ابرکوه همچنین خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی تغییر نام خود هستند، در صورتیکه نام انتخابی آنها نام ائمه اطهار و القاب آنها و از اسامی مذهبی باشد، بدون نیاز به مراجعه به دادگاه، اسامی آنها تغییر می‌کند.

انتهای پیام/2464/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول