اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان آذر ماه جاری اجرایی می‌شود

ثبت‌نام کارت ملی هوشمند از طریق پست گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند از طریق پست تا پایان آذر ماه جاری در این استان خبر داد.

ثبت‌نام کارت ملی هوشمند از طریق پست گیلان

سیروس رضایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تولید و توزیع کارت ملی هوشمند از طریق سازمان ثبت‌احوال اظهار کرد: تفاهمنامه ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند بین ثبت‌احوال و پست گیلان منعقد شده است.

وی به اجرای فاز نخست ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند از طریق اداره مرکزی پست گیلان تا پایان آذر جاری اشاره کرد و افزود: طرح مذکور با ایجاد خط ارتباطی امن بین اداره پست و ثبت‌احوال اجرایی می‌شود.

رضایتی اجرای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را نیازمند تهیه سیستم انگشت‌نگاری و عکس‌برداری دانست و تصریح کرد: تهیه تجهیزات مورد نیاز در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان تجمیع قبض‌های آب، برق و گاز را از جمله برنامه‌های در حال انجام در استان خواند و بیان کرد: جلسه کنسرسیوم بخش خصوصی با همکاری استانداری گیلان هر هفته در پارک علم و فناوری برگزار می‌شود و این موضوع در حال فرآیندبندی است.

به گفته وی، سیستم‌های نرم‌افزاری طرح مذکور با به نتیجه رسیدن کنسرسیوم بخش خصوصی و اداره‌های دولتی تهیه و به اجرا در می‌آید.

رضایتی مراجعه مردم برای مشاهده مبلغ کارکرد تلفن‌های ثابت و همراه، گاز، آب و برق را در فاز نخست طرح تجمیع قبض‌ها در گیلان عنوان کرد و گفت: امکان پرداخت قبض به کمک کارت اعتباری وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه قبض‌های برق، آب و گاز در فاز دوم به صورت تجمیع صادر می‌شود، اظهار کرد: امکان پرداخت تمام یا بخشی از مبلغ با یک قبض فراهم می‌شود و این امر صرفه‌جویی مناسبی برای مردم و جامعه دارد.

وی در ادامه به طرح تدوین سند جامع راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال‌های گذشته پروژه‌های بسیاری مربوط به توسعه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی گیلان انجام شده و بخشی از آن درباره ایجاد شبکه‌های رایانه‌ای و زیرساخت‌های ارتباطی است.

رضایتی بخشی از توسعه فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی گیلان را مربوط به تولید و راه‌اندازی نرم‌افزارهای عمومی دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم‌های اتوماسیون مکاتبه‌های اداری و مالی و همچنین نرم‌افزارهای اختصاصی از جمله برنامه‌های توسعه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی استان است.

این مسئول با بیان اینکه طرح تدوین سند جامع راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان با پشتیبانی معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان در سال 90 اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان گام مهمی در راستای توسعه استان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول