اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه آثار مشبک و طراحی با مضامین قرآنی در دانشگاه آزاد گچساران

با حضور جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گچساران، نمایشگاه آثار مشبک با مضامین قرآنی در این واحد دانشگاهی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه آثار مشبک و طراحی با مضامین قرآنی در دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح امروز و با حضور جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گچساران، نمایشگاه آثار مشبک و طراحی با مضامین قرآنی و نماز در دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد، آثاری از دانشجویان در موضوعات نماز و قرآن به صورت آثار مشبک در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام کیامرز مؤمنی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد گچساران در حاشیه این افتتاح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هنر ابزار قدرتمندی در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی بوده که می‌تواند با آرایه‌های خود به جذب جوانان مبادرت ورزد.

وی افزود: هنر از دیرباز در فرهنگ ایرانیان نهادینه بوده است که با ظهور اسلام در ایران گستره بیشتری در موضوعات متنوع دینی و مذهبی پیدا کرده است.

مؤمنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشبک و طراحی‌ با مضامین قرآنی و نماز تصریح کرد: ترویج و استحکام‌بخشی به آموزه‌های دینی و مذهبی همچنین ترویج و تبیین فرهنگ نماز و قرآن از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه بوده است.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد گچساران ابراز کرد: از مجموع آثار رسیده 19 اثر جهت نمایش و شرکت در مسابقه پذیرفته شده است که از این تعداد 16 اثر به شکل مشبک و سه اثر دیگر نیز به شکل طراحی رنگ و روغن و سیاه قلم به نمایش در آمده است.

مؤمنی ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری از خانم‌ها فرزانه عباسی، هاجر قبادی و آقای سعید باقر‌نژاد در رشته مشبک به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرد و زلیخا مؤمنی نیز در رشته طراحی سیاه قلم نیز به مقام سوم رسید.

وی با بیان این‌که دانشجویان، اعضای علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران می‌توانند در بخش هنر و ادبیات دینی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت شرکت کنند، گفت: رشته‌های مشبک و معرق، نمایش‌نامه نویسی، تذهیب، خط، نقاشی، طراحی، عکس، قالیبافی، پویانمایی، فیلم کوتاه، کلیپ و نرم‌افزار از جمله رشته‌های نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت است که دانشجویان باید تا اسفند ماه 92 آثار خود را به کانون قرآن و عترت تحویل دهند.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: به نفرات برتر در سطح دانشگاه تا یک میلیون ریال وجه نقدی جایزه اهداء می‌شود و منتخبان نیز به مسابقات منطقه‌ای و سپس کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام/82001/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول