اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی گیلان:

98 درصد مردم گیلان باسواد هستند

معاون سوادآموزی گیلان میزان باسوادی مردم این استان را 98 درصد عنوان کرد و گفت: گیلان جزو هفت استان نخست کشور از نظر میزان باسوادی است.

98 درصد مردم گیلان باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد امیری صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته سوادآموزی و تجلیل از فعالان این عرصه با اشاره به وضعیت سواد گیلان اظهار کرد: براساس سرشماری سال 1390 حدود 80 هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در گیلان وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت هم بتوانیم در تحقق بخشیدن فرمان مقام معظم رهبری در به صفر رساندن بی‌سوادی در کشور گام مثبت برداریم.

معاون سوادآموزی گیلان با اشاره به زیرپوشش قرار دادن تعداد بی‌سوادها در استان، تصریح کرد: از سال 90 تاکنون تعداد 38 هزار نفر از 80 هزار نفر بی‌سواد گیلان زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

وی باسواد کردن تمام بی‌سوادها را جزو تکلیف سوادآموزی تا پایان برنامه پنجم ذکر کرد و یادآور شد: افراد بی‌سواد باید میل و رغبت آموزش سواد را داشته باشند در غیر این صورت تلاش‌ها بی‌ثمر می‌شود.

امیری با تصریح بر اینکه تمام متولیان آموزش و پرورش باید از تولید بی‌سوادی جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل کندی در باسواد کردن افراد بی‌سواد بی‌رغبتی آنها نسبت به آموختن سواد است.

وی متذکر شد: اگر رغبت و تشویق برای افراد بی‌سواد زیاد و از بی‌سوادی خودداری شود، میزان باسوادی بیشتر می‌شود.

امیری میزان باسوادی گیلان را 98 درصد عنوان کرد و یادآور شد: انزلی کمترین بی‌سواد و رشت، تالش، شفت و ماسال دارای بیشترین باسواد هستند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا «آموزش فرصت دوم» وجود دارد، متذکر شد: با این روش می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

معاون سوادآموزی گیلان برگزاری جشن پایان بی‌سوادی را امری بعید دانست و خاطرنشان کرد: تحقق امر باسوادی در جامعه نیازمند عزم ملی است و دستگاه‌های مشمول ماده پنج خدمات کشوری باید در ریشه‌کنی بی‌سوادی همکاری داشته باشند.

وی خواستار ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرها و روستاها با همکاری فرمانداران شد و افزود: افرادی که توانایی خواندن و نوشتن را داشته باشند باسواد محسوب می‌شوند.

امیری مردم گیلان را از نظر درصد باسوادی جزو هفت استان نخست کشور دانست و یادآور شد: همین مسئله کار ما را سخت‌تر کرده است.

ا‌نتهای پیام/2300/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول