اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر خبر داد

افزایش 1.97 درصدی آمار تولد در استان بوشهر

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر گفت: در 9 ماه امسال 15 هزار و 180 واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.97 درصد افزایش داشته است.

افزایش 1.97 درصدی آمار تولد در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کیامرث صالحی‌نیا عصر امروز در نشست خبری گفت: در 9 ماه امسال  1654 واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته بیانگر 21 درصد افزایش است.

وی بیان داشت: از این میزان 1338 طلاق در نقاط شهری و 316 طلاق در نقاط روستایی این استان به وقوع پیوسته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر ادامه داد: در 9 ماه امسال 15 هزار و 180 واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.97 درصد افزایش داشته است.

صالحی‌نیا افزود: همچنین در این مدت 14 هزار و 941 واقعه ولادت در مهلت قانونی به ثبت رسید و نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در مقابل هر 100 ولادت ثبت شده دختران، 102 ولادت پسران به ثبت رسیده است.

وی تأکید کرد: دو هزار و 880 واقعه فوت نیز در 9 ماه امسال در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.44 درصد افزایش نشان می‌دهد و ازاین میزان دو هزار و 809 واقعه وفات در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

صالحی‌نیا متذکر شد: همچنین یک میلیون و 500 هزار سند در استان بوشهر به صورت بایگانی الکترونیک ثبت شده و هم‌اینک در دست پالایش بوده همچنین صدور کارت‌های هوشمند در استان بوشهر آغاز و 685 درخواست دریافت شده است.

وی اذعان داشت: بعد از آماده شدن کارت‌های هوشمند و فعال شدن آن کارت‌های ملی افراد از آنها دریافت خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌احوال بوشهر تصریح کرد: ظرف مدت یاد شده هفت هزار و 399 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است و ازاین تعداد پنج هزار و 260 ازدواج شهری و دو هزار و 139 ازدواج روستایی بوده است.

وی ادامه داد: باید به سمت آسان‌سازی ازدواج رفته و تسهیلات لازم را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم و آنها نیز باید در این امر بسیار عاقلانه برخورد کرده و تصمیم درست بگیرند.

وی تصریح کرد: سختگیری‌ها و توقعات را کاهش داده چراکه دلیل بالا رفتن سن ازدواج در این مسائل و مشکلات دیده می‌شود و رسانه باید برای جا افتادن این قضیه فرهنگ‌سازی کند.

صالح‌نیا در پایان یادآور شد: جوانان باید مواظب باشند و در انتخاب خود عجله نکرده و اصالت خود را پیدا کنند و نگذارند این موضوع در جامعه باب شود.

 انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول