اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف 15 سال آینده

طرح جامع بیمارستان گودرز یزد اجرایی می‌شود

رئیس بیمارستان موقوفه و خیریه گودرز یزد گفت: طرح جامع بیمارستان گودرز در آینده و شاید ظرف 10 تا 15 سال دیگر به مرحله اجرا درآید.

طرح جامع بیمارستان گودرز یزد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد رضا منتظری، بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: گودرز یکی از بیمارستان‌هایی است که در یزد از سال 1324 احداث و در سال 1327 بهره‌برداری شد و متولیان این بیمارستان فرزندان مرحوم شاه جهان گودرز بودند.

وی بیان کرد: در ابتدای کار این بیمارستان، پزشکان خارجی در آن مشغول به فعالیت بودند اما از سال 1345، پزشکان جوان ایرانی تصمیم به فعالیت در شهر خود و در این بیمارستان گرفتند.

منتظری ادامه داد: مجوز این بیمارستان از بدو تاسیس 42 تختخوابی بود اما بعدها به 60 تختخواب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به 220 تختخواب افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: درمانگاه اورژانس نیز که در کنار بیمارستان احداث شده، توسط خیری به نام جمشید پرویز احداث و وقف هزار ساله شد.

رئیس بیمارستان موقوفه گودرز ادامه داد: این بیمارستان اکنون با شش اتاق عمل بزرگ، بخش جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، CCU، ICU، NICU، بخش دیالیز و ... مشغول فعالیت است.

تعرفه‌های بیمارستان موقوفه گودرز 30 درصد از تعرفه‌های کشوری پایین‌تر است

وی با بیان اینکه 45 تا 50 درصد بیماران این بیمارستان غیربومی هستند، اظهار داشت: وجود پزشکان حاذق و با تجربه، تعرفه‌های پایین استان و تعرفه بیمارستان گودرز که 30 درصد از تعرفه کشوری پایین تر است، از دلایل حضور بیمارانی حتی از شیراز و تهران است.

منتظری با اشاره به راه‌اندازی بخش همودیالیز در این بیمارستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2هزار و 700 بیمار بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان در این بخش مورد درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امسال نیز 600 نفر حدود 4هزار جلسه دیالیز شده‌اند، یادآور شد: هر جلسه دیالیز 330 هزار تومان هزینه دارد که حدود 100 هزار تومان آن را بیمه پرداخت می‌کند و بقیه این هزینه به صورت خیری و از محل موقوفات بیمارستان پرداخت می‌شود.

منتظری خاطرنشان کرد: از سال 1361 تاکنون بیش از 500 هزار بیمار در این بیمارستان بستری شده‌اند و انواع خدمات درمانی را دریافت کرد‌ه‌اند.

درآمد بیمارستان گودرز از اجاره هفت دهنه مغازه تامین می‌شود

رئیس بیمارستان موقوفه یزد ادامه داد: درآمد این بیمارستان از محل هفت دهنه مغازه‌ای که با افتتاح بیمارستان، وقف این بیمارستان شد، تامین می‌شود اما اکنون این مغازه‌ها مخروبه شده و اجاره آنها پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: در نظر داریم تا در آینده، طرح جامع بیمارستان گودرز را اجرا کنیم که تا 10 الی 15 سال آینده انجام شود و سبب ارتقا و به روز کردن بیمارستان می‌شود.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این بیمارستان موقوفه، کلیه بیمه‌های پایه نیروهای مسلح، کمیته امداد، بانک‌ها، برخی شرکت‌های دیگر و بیمه‌های تکمیلی پذیرش می‌شوند، عنوان کرد: به رغم عدم پرداخت حق بیمه از سوی برخی دفاتر بیمه‌ای، مردم را مانند همان شرایط گذشته پذیرش می‌کنیم و این مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تنها در زمینه بیمه روستایی از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی متولی این بیمه است و دانشگاه نیز با این بیمارستان قراردادی منعقد نکرده است، از پذیرش بیماران دارای این بیمه معذور هستیم.

منتظری همچنین یادآور شد: از آنجا که واقف این بیمارستان،‌ شخصی زرتشتی است، برای بیماران زرتشتی و خانواده‌های آنها چه تحت پوشش بیمه باشند و چه نباشند، 50 درصد تخفیف برای درمان‌های سرپایی و 20 درصد برای بستری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول