اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

طرح جامع ترافیک در شهر دماوند تهیه می‌شود

شهردار دماوند گفت: طرح جامع ترافیک در شهر دماوند شامل اصلاح تقاطع‌ها، میادین، تابلوها، چراغ‎های راهنمایی، خط‎کشی‌ها، برجستگی‌ها و هدایت‌های ترافیکی به زودی تهیه می‏‌شود.

طرح جامع ترافیک در شهر دماوند تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عباس صفری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل در دماوند بیان کرد: تهیه این طرح طی چند روز اخیر در دستور کار شهرداری دماوند قرار گرفته و در حال اجراست.

وی دماوند را شهری با مردم فرهیخته و باسواد خواند که با وجود چندین دانشگاه، در بهره‌مندی از یک ناوگان مسافری و حمل ‌و نقل عمومی، وضع مناسب‌تر را می‌طلبد.

صفری ادامه داد: دماوند باید دارای سامانه‌ای باشد که ضمن ارائه خدمات مطلوب مسافرتی،‌ به نوعی بیان‎گر هویت و شناسه شهر باشد.

وی به لزوم هدف‌گذاری یک برنامه نظام‌مند در چند سال آینده در این سازمان اشاره کرد تا از این طریق مشکل این بخش نیز رفع شود.

شهردار دماوند یکی از مشکلات عمده در این بخش را نبود یک پایانه مسافربری مناسب خواند و افزود: با واگذاری زمین از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند که به تازگی انجام شد و با توجه به نقشه‌های از قبل تعیین شده، در آینده نزدیک شاهد ساخت این پایانه خواهیم بود.

وی اقدام دیگر شهرداری در آینده نزدیک را استقرار ایستگاه‌های تاکسی برشمرد و ادامه داد:‌ استقرار این ایستگا‌ه‎ها در سه راه گیلاوند و میدان 17 شهریور دماوند در دستور کار شهرداری است که به زودی نسبت به خریداری زمین‌های مورد نیاز آن اقدام خواهد شد.

صفری بحث دیگر را همسو کردن امور تاکسیرانی شهری با سیاست‌های نظام معرفی کرد و گفت:‌ در این زمینه، تخصیص سهم بیشتری از نازل‌های سوخت C.N.G به تاکسی‎رانی به تازگی انجام شده است.

وی از دیگر اقدامات در این زمینه را احداث دو جایگاه سوخت C.N.G در بلوار بعثت و بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند دانست و از افتتاح جایگاه سوخت C.N.G بلوار بعثت در آینده نزدیک خبر داد.

شهردار دماوند همچنین از برنامه‌ریزی برای استقلال سازمان حمل و نقل در آینده‌ نزدیک خبر داد و تصریح کرد:‌ امید است با برنامه‌هایی که در نظر داریم، گامی برداریم تا افق روشن‌تری برای فردای شهر خود رقم بزنیم.

وی در ادامه به کسب رتبه نخست شهرداری دماوند در بخش حمل و نقل در شهرستان‎های استان تهران اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 368 دستگاه تاکسی درون‌شهری و 200 دستگاه تاکسی برون‌شهری، در دماوند مشغول به خدمات‎‎رسانی هستند.

صفری میانگین عمر ناوگان موجود را پنج سال و متوسط سن رانندگان را 45 سال خواند و نیز از سامان‌دهی 750 دستگاه وانت ‌بار و تحویل 9 دستگاه مینی‌بوس به تعاونی مینی‌بوس‌رانی جهت سرویس‌دهی به دانشگاه‌ها خبر داد.

نخستین همایش گرامیداشت پیشکسوتان و فعالان عرصه حمل و نقل شهر دماوند، هم‎زمان با روز حمل و نقل، از سوی شهرداری دماوند و با حضور مسئولان شهرستانی و شهری برگزار شد.

در این مراسم،‌ از تاکسیرانان و تاکسی‌داران برتر و نمایندگان خطوط تاکسی‎رانی شهری و بین‏‌شهری و از پیشکسوتان حمل و نقل شهری و برون‎شهری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2568/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول