اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت

حضور 288 مدرسه راهنمایی در طرح ملی دادرس

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان گفت: دومین طرح ملی دادرس در 288 مدرسه راهنمایی همدان با همکاری جمعیت هلال احمر استان و اداره کل آموزش و پرورش اجرا شد.

حضور 288 مدرسه راهنمایی در طرح ملی دادرس

مهدی رشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: دومین طرح ملی دادرس در 288 مدرسه راهنمایی شعب جمعیت هلال احمر استان با شرکت مدیران و مربیان طرح در کارگاه‌های توجیهی و آموزشی امداد و کمک‌های اولیه با سرفصل‌های مشخص آغاز شد.

وی با بیان اینکه مدت برگزاری این کارگاه‌ها 40 ساعت بود گفت: در این طرح از مدرسان پیشاهنگی شرکت‌کننده در دوره آموزشی بندر انزلی استفاده شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان سطح آموزشی دوره انزلی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به همین منظور از شرکت‌کنندگان این دوره برای آموزش مدیران و مربیان طرح دادرس استفاده شد.

وی با بیان اینکه مربیان طرح برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمایی را برعهده داشتند خاطرنشان کرد: مربیان از ابتدای آذرماه سال جاری نسبت به تشکیل حداقل دو تیم امدادی 14 نفره در مدرسه اقدام کردند.

رشادی افزود: با اعلام آمادگی مدارس شرکت‌کننده در طرح مربیان باید تا قبل از دهه مبارک فجر المپیاد آماده در سطح مدارس را برگزار کرده و همزمان با دهه مبارک فجر المپیاد آماده را در سطح شهرستان خود برگزار کنند.

وی اهداف این طرح را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث و بهره‌مندی هدفمند از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش به ویژه اردوگاه‌ها در زمان وقوع بلایا و حوادث دانست.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان توانمند و برخوردار از مهارت‌های کار گروهی را از دیگر اهداف این طرح سلامت محور دانست.

وی گفت: طرح ملی دادرس گامی مؤثر، هدفمند و آینده‌نگر برای تربیت و سازماندهی دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت به منظور مدیریت بحران‌های ناشی از حوادث و سوانح در مدارس به ویژه مناطق خطرخیز و دارای بافت فرسوده مبتنی بر تیم‌های دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/89034/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول