اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کاشان مطرح کرد

«مصدوم‌سازی» نقطه ضعف مانور زلزله مدارس کاشان

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان عدم مشارکت دبیران و آموزگاران در مانور زلزله و مصدوم‌سازی را از جمله نکات ضعف در اجرای مانور زلزله کاشان نام برد.

«مصدوم‌سازی» نقطه ضعف مانور زلزله مدارس کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید احمد افراشی ظهر امروز در حاشیه گردهمایی دوره‌های آموزشی مدیریت بحران مدیران مدارس آموزش و پرورش کاشان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پانزدهمین مانور زلزله دهم آذرماه امسال که در 320 واحد آموزشی شهرستان کاشان برگزار شد، مدرسه نوریان این شهرستان از سوی فرمانداری ویژه کاشان به عنوان مدرسه نمونه و برتر در اجرای صحیح مانور انتخاب شد و لوح تقدیر دریافت کرد.

این مسئول با اشاره به این که اعضای شورای مدیریت بحران فرمانداری ویژه کاشان امسال برای ارزیابی مانور زلزله به 20 واحد آموزشی کاشان اعزام شدند افزود: علاوه بر این بخشداران چهار بخش نیاسر، قمصر، برزک و مرکزی نیز کار ارزیابی مانور زلزله را در مدارس این چهار بخش برعهده داشتند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کاشان خاطرنشان کرد: در پایان ارزیابی انجام شده هر چند اکثریت مدارس شهرستان عملکرد خوبی در اجرای مانور زلزله داشتند اما مدرسه نوریان در بین 320 مدرسه شهرستان کاشان تنها مدرسه‌ای بود که 95 درصد از تمام پارامترهای دستورالعمل ارائه شده به مدارس در اجرای مانور زلزله را به اجرا گذشته بود.

وی، زمان اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان، زمان شروع زلزله، اجرای مانور و مشارکت مدیریت و معاونان مدرسه در مانور زلزله، شناسایی نقاط ایمن و ناامن مدارس، شناسایی محل‌های خروج اضطراری و اعلام آن با نصب تابلو، خروج صحیح دانش‌آموزان طبقه اول نزدیک درب خروجی، عکس‌العمل دانش‌آموزان طبقه بالا با مشارکت معلمان و... را از جمله پارامترهای دستورالعمل در برگزاری مانور زلزله مدارس اعلام کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان عدم مشارکت دبیران و آموزگاران در مانور زلزله و مصدوم‌سازی را از جمله نکات ضعف در اجرای مانور زلزله نام برد و اذعان داشت: در مانورهای انجام شده در مدارس کاشان علاوه بر عدم مشارکت برخی از دبیران و آموزگاران در مانور، برخی از مدیران مدارس نیز برای شور و هیجان دادن به مانور اقدام به مصدوم‌سازی در مانور می‌کنند.

افراشی تأکید کرد: به امر مصدوم‌سازی نه تنها در دستورالعمل‌ اشاره نشده است بلکه این اقدام، اصل کار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و حاشیه‌های مانور را برجسته می‌کند.

وی در پایان بررسی نکات ضعف در اجرای مانور و رفع آن و تقویت نکات قوت آن را از مهم‌ترین اهداف برگزاری گردهمایی دوره‌های آموزشی مدیریت بحران مدیران مدارس آموزش و پرورش کاشان برشمرد.

انتهای پیام/2406/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول