اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت نیروهای امدادی و تعمیراتی

مانور زلزله فرضی در شهر گرمسار اجرا شد

مانور زلزله فرضی با حضور نیروهای امدادی و تعمیراتی ادارات گاز شهرستان‎های معین شهر گرمسار در چهار منطقه مختلف این شهر برگزار شد.

مانور زلزله فرضی در شهر گرمسار اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان، جانشین ستاد بحران شرکت گاز استان سمنان در این زمینه اظهار کرد: بر اساس طرح از پیش تعیین شده‎ای که توسط رئیس اداره گاز شهرستان گرمسار پیشنهاد شد، زلزله فرضی به بزرگی 5.7 در مقیاس ریشتر با ایجاد خرابی در بخش‎هایی از اماکن عمومی و مسکونی و احساس بحران در شهروندان مناطق مختلف به خصوص در محله‎های بافت فرسوده شهر و احتمال ایراد صدمات به تأسیسات و شبکه‎های گازرسانی و نشت گاز و امکان ایجاد حریق و عدم کنترل نشت گاز به ستاد بحران شرکت گاز استان سمنان اطلاع داده شد.

علیرضا شریفی‎نژاد ادامه افزود: پس از فراخوانی هم‎‎زمان نیروهای امدادی و تعمیراتی اداره گاز شهرستان گرمسار توسط فرمانده عملیات، گروه‎های پیش‎رو به محل حادثه اعزام و نسبت به شناسایی مناطق حادثه دیده و اعلام میزان خسارت‎های وارده به اماکن اقدام و گزارش آن جهت ارسال به ستاد بحران تهیه شد.

وی تصریح کرد: سپس نسبت به تشکیل ستاد بحران شرکت گاز استان سمنان نیز اقدام و اطلاعات اولیه از وضعیت مکان‎های چهارگانه خسارت‎دیده و امکانات و تجهیزات موجود اخذ و نسبت به فراخوان نیروهای امدادی از شهرهای معین شامل سمنان، مهدیشهر و دامغان اقدام شد.

این مسئول ادامه داد: همه نیروهای واکنش سریع در محل اداره گاز شهرستان گرمسار تجمع و نسبت به توجیه نیروها و اعزام گروه‎ها به مناطق مختلف حادثه‎دیده اقدام و هر یک از گروه‎ها نسبت به انجام عملیات طبق دستورالعمل‎های صادره اقدام کردند و گروه‎های ارزیاب نیز هم‎زمان نسبت به ارزیابی دقت و سرعت عمل نیروهای عمل‎کننده و تجهیزات به کار رفته اقدام و پس از اتمام عملیات به پایگاه اصلی در محل اداره گاز شهرستان گرمسار مراجعت کردند.

شریفی‎نژاد افزود: در این مانور، بیش از 100 نفر از نیروهای امدادی، تعمیراتی، حراست، روابط عمومی، بسیج، ایمنی و بازرسی و فنی، امور مهندسی، حمل و نقل و مخابرات و تدارکاتی حضور و با هماهنگی کامل و فرماندهی واحد توانستند در زمینه‎های سازمان‎دهی، شناسایی نقاط حادثه‎دیده، استفاده صحیح و اصولی از نفرات و تجهیزات، همراه با اجرای دقیق دستورالعمل‎های مربوطه، با توجه به برنامه زمان‎بندی قبلی را به خوبی انجام و عملکرد قابل قبولی را برای مقابله با انواع بحران‎ها به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/2249/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول