اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

زمینه حذف بیکاری با مدیریت صحیح در کشور فراهم می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: زمینه حذف بیکاری با مدیریت صحیح در کشور فراهم می‌شود.

زمینه حذف بیکاری با مدیریت صحیح در کشور فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران اظهار کرد:‌ خداوند غذا را در اختیار ما قرار داده تا به وسیله مواد غذایی انرژی خود را به دست آوریم و پس از تامین انرژی نوبت کسب و کار است، زیرا وظایفی بر عهده انسان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: حیوانات که در عالم سلسله شرایطی برای خود دارند و به صورت منظم کار خود را انجام می‌دهند، باید در برابر خوردن پاسخگو باشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ بشر نیز از همین شرایط برخوردار است و زمانی که روزی دریافت می‌کند، باید در برابر روزی خود پاسخگو باشد و باید از اوامر الهی اطاعت کند.

وی عنوان داشت:‌ خداوند روزی انسان‌ها را به وسیله باران از آسمان فرو می‌فرستد و حتی بیان کرده روزی انسان‌ها در آسمان قرار داده شده بنابراین در برابر آن باید به تکلیف خود عمل کنیم.

علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است روزی شما تعیین شده و شما باید تنها به وظیفه خود در زمینه اقامه نماز، خمس، زکات، جهاد و دفاع عمل کرده و از اذیت و آزار مردم، ‌خیانت،‌ جنایت،‌ ظلم، دروغ، رشوه و ربا دوری کنید.

وی عنوان داشت:‌ زمانی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند با افزایش شعور و عقل، مردم در اطراف ایشان تجمع می‌کنند، در نتیجه فقیری نمی‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز برخی آبروداران دستشان خالی است، در جامعه فقر زیاد است و بر اساس برخی آمار، 5 میلیون نفر بیکار در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: بیکاری معنی ندارد؛ باید زمینه‌هایی با اعطای وام فراهم شود و از زمین‌هایی که در کشور بی‌استفاده است نهایت استفاده صورت گیرد تا روزی مردم فراهم شود.

علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: اگر اطاعت خداوند و رسولش در جامعه وجود داشته باشد مورد عنایت قرار می‌گیریم و آسوده و سرافراز می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید مطیع رهبری باشید زیرا ایشان خیر شما را می‌خواهند، گفت: از هم پاشیدگی در کشور جمهوری اسلامی وجود ندارد بنابراین باید تعاون و همکاری داشته باشید زیرا نظام ما نظام تعاون، همکاری و همدلی است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: تابع رهبری، علما و مراجع باشید و نگذارید دشمن طمع کند زیرا هر اندازه با یکدیگر باشید دشمن ناامید می‌شود اگر ما از شما و شما از ما جدا شوید نخستین دشمنی که خوشحال می‌شود آمریکا و اسرائیل است.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول