اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

عوارض شهرداری پشت درهای بسته تنظیم می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با بیان اینکه درآمد پایدار ، گرفتن عوارض از مردم نیست، گفت: عوارض شهرداری پشت درهای بسته تنظیم می‌شود.

عوارض شهرداری پشت درهای بسته تنظیم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زین‌العابدین عرب امشب در نطق پیش از دستور بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: یکی از دلایل انتخاب شهردار توجه وی به تعریف منابع پایدار درآمد برای شهرداری بود.

وی با اشاره به اینکه شهردار شیراز در آغاز کار شورای چهارم اعلام کرد که راه‌های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را پیگیری می‌کند، افزود: شهردار شیراز، با گذشت 10 ماه از سال هنوز هیچ راهکار و مطلبی در مورد کسب درآمد پایدار به شورا ارائه نداده است.

عرب با تاکید بر اینکه ایجاد درآمد پایدار باعث افزایش درآمد و کاهش فشار ناشی از افزایش عوارض بر مردم می‌شود، بیان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از طریق جذب سرمایه‌گذاران از سراسر کشور، می‌توان درآمد پایدار ایجاد کرد.

عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شهرداری با وجود داشتن تعداد بسیاری از کارشناسان، تنها و بهترین راه افزایش درآمد را اضافه کردن سالانه درصد عوارض و تغییر در ضرایب می‌داند در حالی که گرفتن عوارض از مردم مصداق درآمد پایدار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از اینکه تاکنون برای شرکت در جلسات کمیسیون بودجه، دعوت نشده است، گفت: خبری از جلسات و مطالب عنوان شده در این جلسات ندارم و عوارض در جلسات و پشت درهای بسته تنظیم می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس مستنداتی که وجود دارد، سهم خدمات مربوط به باغات منطقه یک از برخی افراد دریافت شده و از برخی دریافت نشده است و باید کسانی‌ که در دریافت سهم خدمات باغات اهمال کرده‌اند، شناسایی شوند چرا که این اقدام بر خلاف قانون بوده است.

عرب همچنین شهرداری را در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان ناموفق دانست.

عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: پیرو مصوبه 30.604 بیستم دی‌ماه سال گذشته تسهیلاتی به کارمندان شهرداری داده شد که نامه درخواست ارسال اسامی افرادی که از این تسهیلات استفاده کرده‌اند را دو ماه پیش به شهردار داده‌ام اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ام.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار رسیدگی و رفع مشکلات و اعتراض شهروندان در مورد صدور پروانه ساخت و گرفتن پایان کار ساختمان شد.

وی از انتقال حوزه معاونت فرهنگی‌ اجتماعی شهرداری شیراز به محل مهمان‌سرای این مجموعه در شمال غرب این شهر، انتقاد کرد.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول