اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باقرشهر:

توزیع عوارض صنایع آلاینده به‌طور سرانه در سطح شهرستان ری ناعادلانه است

شهردار باقرشهر با اشاره به صنایع آلاینده‌ای که در این شهر وجود دارد، گفت: متاسفانه توزیع عوارض صنایع آلاینده به‌طور سرانه در سطح شهرستان ری ناعادلانه است.

توزیع عوارض صنایع آلاینده به‌طور سرانه در سطح شهرستان ری ناعادلانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، شهردار و مدیران شهرداری باقرشهر در نشستی مشترک روند رسیدگی به اعتبارات و درآمدها و هزینه‌های شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار باقرشهر در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش آمده در جذب اعتبارات و درآمدهای شهرداری، گفت: با توجه به سیاست‌های کلان کشوری و استانی، متاسفانه عوارض آلاینده‌های موجود در باقرشهر به‌طور کامل به این شهرداری برنمی‌گردد و با توجه به جمعیت شهرستان ری به‌صورت سرانه‌ای به شهرداری‌های این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

سعید استاد فرج گفت: البته این تصمیم شاید از نظر عدالت و رفاه اجتماعی کمی بی‌انصافی باشد، چراکه شهروندان باقرشهر بیشترین سهم را از این آلاینده‌ها و آلودگی‌های آن دارند و این درحالی است که این شهروندان همان‌ قدر از عوارض آلاینده‌ها سهم دارند که برای مثال شهروندان حسن‌آباد دارند، در حالی که حتی یک درصد از آلودگی‌های این آلاینده‌ها هم شاید به آنجا نرسد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت درآمدهای پایدار و ناپایدار شهرداری باقرشهر افزود: متاسفانه در بحث جذب اعتبارات، شهرداری باقرشهر با مشکلات جدی روبروست و بدیهی است این کمبودهای ریالی در اجرای پروژه‌های مختلف نیز تاثیر می‌گذارد.

شهردار باقرشهر عنوان کرد: البته به لطف خدا با مشارکت شهروندان عزیز در اموری مانند تفکیک زباله از مبداء، مراقبت از مبلمان شهری، نظافت محله‌ها و مواردی از این قبیل که انجام آنها هزینه‌هایی برای شهرداری دارد، می‌توانند ما را در این بخش مساعدت کنند و شهرداری نیز به امید خدا با بررسی راهکارهای ممکن جذب درآمد، این بحران را به خوبی پشت سر خواهد گذاشت.

بر پایه این گزارش، در این جلسه راهکارهای مربوط به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات موجود برای رفع این بحران مالی مورد مذاکره قرار گرفت.

انتهای پیام/2462/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول