اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

کاری نکنیم تا شهروندان بیش از این جریمه شوند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کاری نکنیم تا شهروندان بیش از این جریمه شوند.

کاری نکنیم تا شهروندان بیش از این جریمه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم شعرا امشب در بیستمین جلسه اعضای شورای اسلامی این شهر در سخنان پیش از دستور، اظهار داشت: شیراز به عنوان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور در اجرای برخی از طرح‌ها نسبت به سایر کلان‌شهرها پیشقدم بوده و باعث بهره‌مندی و پیشگیری از مسائل و مشکلات بعدی شده است.

وی افزود: اجرای طرح ترافیک بعد از تهران نیز از طرح‌های کشوری است که پیش از سایر کلان‌شهرها به اجرا در می‌آید.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: هر چند شاهد ترافیک در سطح شیراز هستیم اما به نظر نمی‌رسد وضع ما از سایر شهرها بدتر باشد چراکه احداث پل‌ها و زیرگذرها و جداسازی ویژه مسیر BRT به ویژه خیابان زند اگر چه به زیبائی بلوار زند لطمه وارد کرده اما کمک خوبی به حل معضل ترافیک شده است.

شعرا با بیان اینکه ترافیک شدیدتر از روز را در شب‌ها شاهد هستیم که از ساعات مصوب این طرح خارج است، گفت: طرح ترافیک به طور ناقص بدون آماده شدن زیرساخت‌ها نظیر احداث پارکینگ در مبدا شروع طرح، عدم شروع به کار مترو و تامین و گسترش وسایل نقلیه عمومی به‌ویژه اتوبوس و مینی‌بوس به اجرا گذاشته می‌شود.

این عضو شورای شهر شیراز با این باور که طرح ترافیک به طور قطع مشکلات عدیده‌ای برای مردم اعم از کارمندان دولت، بازاریان و اصناف، معلمان و اساتید و بیماران و کادر پزشکی به وجود می‌آورد، ابراز داشت:

ایجاد محدودیت‌ها و یک‌طرفه کردن خیابان‌ها موجب تخلف و قانون‌شکنی بیشتر می‌شود و به طور حتم عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو با گران کردن کرایه ایاب و ذهاب ، فشار را بر قشر آسیب‌پذیر مضاعف خواهند کرد.

وی ادامه داد: این عاقلانه و منصفانه نیست که ما با بهتر شدن شرائط و عدم فراهم شدن تسهیلات لازم، بر اجرای مصوبات خود بدون اصلاحات و در نظر گرفتن صرف و صلاح همشهریان اصرار داشته باشیم.

شعرا ابراز داشت: به منظور پیشگیری از نارضایتی شهروندان شیرازی و مسافران شهرهای اطراف و تاخیر در کار مردم و جریمه نشدن پیاپی آنان و بهتر اجرایی شدن طرح ترافیک پیشنهاد می‌کنیم که طرح فقط در خیابان‌های پر ترافیک انجام شده و محدوده پیشنهادی که قلب شهر است اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پارکینگ‌های ادارات یا سازمان‌ها، بازار و پارکینگ‌های داخل محدوده ترافیک و جبران کمبود وسائط نقلیه عمومی نظیر بعضی از شهرها مانند ‌همدان ساعت شروع ترافیک از 9 صبح تا 14 و عصر از 17 تا 20 تغییر یابد تا کارمندان و اصناف و بازاریان بتوانند با خودرو شخصی در اول وقت به سرکارهای خود برسند.

این عضو شورای شهر شیراز با پیشنهاد اینکه وانت بارها و ماشین‌های حمل و نقل که صاحب آنها با وسیله نقلیه روزگار می‌گذرانند مشمول این طرح نشوند، گفت: لازم است که تسهیلاتی برای خروج از طرح برای وسائط نقلیه فراهم شده و مشمول جریمه نشوند و در کنار خیابان‌های اطراف ورود به طرح تسهیلاتی برای پارک خودروها به وجود آید و تابلوهای توقف ممنوع تعدیل شود.

شعرا با این پیشنهاد که در اجرای این طرح از پارکینگ‌های ادارات و سازمان‌ها برای پارک خودرو کمک گرفته شود، بیان داشت: باید از محدودیت‌های بیشتر از طرح نظیر یک‌طرفه کردن خیابان‌ها پرهیز کنیم و بازرسان قوی بر کار وسائل نقلیه عمومی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و آژانس‌ها نظارت کنند تا با افزایش تقاضا با کمبود و یا افزایش قیمت‌ها مواجه نشویم.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول