اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اردبیل:

طرح ترافیکی شهر اردبیل در حال تدوین است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل به همت کارشناسان و متخصصان زبده در حال تدوین و تهیه نهایی است.

طرح ترافیکی شهر اردبیل در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد اصلانیان صبح امروز در جلسه کمیسیون ترافیک و حمل و نقل ترافیکی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: این طرح از سه سال پیش در زمان استانداری حسین صابری به مشاور ذیصلاح واگذار شد و تا دو ماه آینده این طرح نهایی شده و برای تصویب نهایی به شورای شهر ارجاع می‌شود.

وی عنوان کرد: در قالب این طرح با راهکارهای اساسی می‌توان مشکلات و معضلات ترافیکی را برطرف کرده و در این امر سهولت ایجاد کرد به طوری که با چندین راهکار اساسی در میان مدت و دراز مدت می‌توان مشکلات و معضلات ترافیکی را حل کرد.

عضو شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود از ارائه طرح توسط اعضای شورای شهر اردبیل با محوریت حل مشکلات ترافیکی اردبیل خبر داد و افزود: تعدادی از اعضای شورای شهر در طرح خود با ارائه راهکارهای ده‌گانه تلاش می‌کنند تا مشکلات ترافیکی را برطرف کنند.

اصلانیان با برشمردن تعدادی از این راهکارها ادامه داد: اعمال سیاست تمرکززدایی، جلوگیری از احداث ساختمان‌های جدید در هسته مرکزی شهر به ویژه مجتمع‌های تجاری - خدماتی، آموزشی - فرهنگی، سیاستگذاری درست در گشایش معابر موازی، توسعه پارکینگ‌های شهری، همچنین راه‌اندازی پارک‌سوارهای اتوبوس و طراحی برای احداث مترو از جمله این راهکارها است که امیدواریم با بررسی‌های کارشناسی مشکل و معضل ترافیک اردبیل برطرف شود.

این مسئول تاکید کرد: اعضای شورای شهر در این طرح از شهرداری و دستگاه‌های متولی شورای ترافیک خواسته‌اند تا در یک فرایند مناسب و بر اساس طرح جامع ترافیکی و حمل و نقل شهر بتوانند در فرصتی مناسب مشکلات و معضلات را در این حوزه بر طرف کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل همچنین موضوع ساماندهی تاکسی سیارها را در اردبیل یادآور شد و بیان داشت: اعضای شرکت تعاونی تاکسی سیار 133 اردبیل پیشنهاد‌هایی مبنی بر افزایش تعداد تاکسی‌ها، کاهش اجاره‌نامه و یا لغو قرارداد ارائه کرده‌اند که ما در کمیسیون بعد از شنیدن توضیحات رئیس سازمان تاکسیرانی و پیمانکار به این نتیجه رسیدیم که مشکل به وجود آمده در قالب هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیشنهادات جدید به شورای شهر ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصلانیان در پایان سخنان خود گفت: امکان توسعه تاکسی بیسیم‌ها با توجه به محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر، گسترش خدمات از سوی تاکسی تلفنی‌ها و تاکسی‌های عمومی امکانپذیر نیست و ما امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب هم به افزایش درآمد صاحبان تاکسی بیسیم همت کنیم و هم برخی از خواسته‌های به حق آنها را جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول