اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

تجدید 3 هزار و 716 سند اجاره موقوفات استان همدان

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از تجدید 3 هزار و 716 سند اجاره موقوفات استان همدان در 9 ماهه امسال خبر داد.

تجدید 3 هزار و 716 سند اجاره موقوفات استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان همدان، رحمت‌الله نعمتی اظهار داشت: فرزندان ما باید در پناه امامزادگان رشد یابند، چرا که این اماکن مأمنی معنوی و الهی دارند که در این راستا مهجوریت‌زدایی از امامزادگان و بقاع متبرکه این اماکن مقدس باید همواره مورد توجه خیرین و واقفان خیراندیش باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان همدان حدود 255 امامزاده داریم که با توجه به اینکه بودجه و اعتبار دولتی ندارند و در راستای عمران به مردم متکی هستند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین به رسالت اوقاف در زمینه مساجد اشاره و با بیان اینکه هر کس باید سهم خود را از عمران مساجد تعریف کند، گفت: امروزه پایگاهی که به جامعه مؤمنان امید می‌دهد، مساجد بوده و این پایگاه نیازمند عمران و آبادی و توجه خیران استانی است.

وی در بخش دیگری به تنظیم سند اجارات موقوفات استان همدان با مستأجرین اشاره کرد و در این زمینه گفت: در 9 ماه نخست امسال تعداد 3 هزار و 716 سند اجاره در استان همدان تجدید و تنظیم سند اجاره شده است.

نعمتی با بیان اینکه از این تعداد، 883 سند اجاره مربوط به شهرستان همدان بوده، افزود: در شهرستان ملایر نیز طی 9 ماهه امسال دو هزار و 395 سند و در شهرستان تویسرکان 163 سند تنظیم و تجدید سند اجاره شده‌اند.

وی در پایان توجه و التزام عملی مستاجران به پرداخت حقوق موقوفات را امری مهم در راستای ارتقای بهره‌وری اقتصادی از موقوفات دانست و بیان کرد: در 9 ماهه امسال تعداد 107 سند در شهرستان نهاوند، 76 سند در کبودراهنگ، 80 سند در شهرستان بهار و 12 سند وقفی نیز در اسدآباد تنظیم و تجدید اجاره شده‌اند.

انتهای پیام/89029/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول