اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی همدان مطرح کرد

بیمه 169 هزار هکتار از محصولات زراعی در همدان

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی همدان گفت: 169 هزار هکتار از محصولات زراعی در سطح استان همدان در سال جاری توسط 15 هزار و 73 نفر کشاورز و بهره‌بردار بیمه شده است.

بیمه 169 هزار هکتار از محصولات زراعی در همدان

بهرام زبردست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به محصولات زیر پوشش بیمه در سطح استان اظهار کرد: این محصولات شامل گندم (آبی و دیم)، جو (آبی و دیم)، سیب‌زمینی، چغندر قند، دانه‌های روغنی (کلزا، ذرت‌دانه‌ای، گلرنگ و آفتابگردان آبی)، حبوبات (عدس، لوبیا و نخود)، مراتع،‌ هلو و شلیل، باغ انگور، باغ گردو، باغ بادام آبی، باغ آلو و زردآلو، باغ سیب درختی، گلخانه، دام (صنعتی، بومی و آمیخته و سبک)، زنبور عسل، ‌طیور (گوشتی، مادر و تخم‌گذار) و آبزیان می‌شود.

وی با اشاره به سطح زیرکشت زراعت‌های پاییزه در سطح استان افزود: 497 هزار و 738 هکتار در سال جاری زیر کشت زراعت‌های پاییزه قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سطح برنامه ابلاغی برای بیمه 365 هزار هکتار بوده است، بیان داشت: سطح بیمه شده محصولات زراعی تا پایان آذرماه 169 هزار هکتار بوده است.

وی با اشاره به بیمه 169 هزار هکتار محصولات زراعی توسط 15 هزار و 73 نفر کشاورز و بهره‌بردار در سال جاری ادامه داد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 260 هزار هکتار توسط 26 هزار و 148 نفر کشاورز بوده است.

زبردست با بیان اینکه تعرفه‌های بیمه محصولات زراعی باید قبل از آغاز کشت محصولات (یکم مهر ماه) اعلام شود، ابراز داشت: تعرفه‌های امسال با 36 روز تأخیر در آبان‌ماه اعلام شد که ابلاغ دیرهنگام و افزایش هزینه‌ها باعث استقبال کم کشاورزان از این امر شد.

وی تصریح کرد: در رابطه با بیمه محصولات باغی نیز با توجه به ابلاغ دیر تعرفه‌ها مهلت بیمه محصولات تا پایان دی‌ ماه تمدید شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان همدان با اشاره به پرداخت خسارت‌های محصولات کشاورزی گفت: با توجه به درصدهای متفاوت خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزی معمولاً محصولاتی که 100 درصد خسارت دیده باشند سریع پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به خسارت‌های جزئی و پایین‌تر از 100 درصد اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد این نوع خسارت‌ها، جمع‌آوری درخواست‌ها، بازدید از مزارع به صورت جزء به جزء، پیگیری مناطق و مقایسه با سال گذشته پرداخت خسارات زمان‌بر می‌شود.

زبردست بیان داشت: با توجه به مقایسه میانگین برداشت سال جاری با میانگین سال گذشته که منجر به تعیین درصد خسارت می‌شود، روند پرداخت غرامت در مزارع پایین‌تر از 100 درصد طولانی‌تر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی سریع، برآورد و پرداخت خسارت‌ها نیازمند ارائه راهکارهای جدید است تا فاصله‌ها را کاهش داده و در نتیجه متقاضی بیمه محصولات کشاورزی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/89006/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول