اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت و معدن:

90 درصد تخلفات بازار مربوط به گرانفروشی است

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 90 درصد گزارش بازرسی‌ها مربوط به تخلف گرانفروشی در بازار است.

90 درصد تخلفات بازار مربوط به گرانفروشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن‌یونس سینکی صبح امروز در همایش مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اظهار داشت: سال قبل در استان کرمان راجع به توسعه یافتگی و برون‌رفت از اقتصاد نیمه‌دولتی و اقتصاد مردمی بحث کردیم.

وی تصریح کرد: گمشده امروز نظام ما موضوع تفکر در مشکلات است نه موضوع فقدان برنامه و سیاست‌گذاری و درگیری روزانه با مشکلات موجب شده از تعقل و تفکر در موضوع و مشکل غفلت می‌کنیم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کمیته‌ای برای پیگیری مصوبات همایش مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تشکیل و برای مصوبات زمان و مسئول اجرا مشخص شود.

سینکی تصریح کرد: ما به عنوان سیاست‌گذار در دولت نمی‌توانیم در محیط بازرگانی دخالت کنیم، زیرا محیط بازرگانی از فرهنگ و سود و زیان خود شکل می‌گیرد و عوامل گوناگونی در بازسازی، اصلاح، فراموشی و زنده کردن این محیط ایفا می‌کند و ما نمی‌توانیم به جای مصرف‌کننده تصمیم بگیریم.

وی ابراز داشت: باید با درک دست و تکیه بر شاخص‌های اقتصادی تصمیم‌هایی بگیریم که کمترین دشواری را برای مردم داشته باشد.

این مسئول تامین کالاهای مورد نیاز مردم را از مهمترین وظایف دانست و افزود: نباید اجازه دهیم در هیچ شرایطی خللی در تامین کالاها به وجود آید و در گذشته کمتر به این امر توجه شده است.

سینکی برقراری ساز و کار مناسب برای دفاع توأم از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکنندگان را ضروری دانست و عنوان کرد: باید ساز و کاری طراحی کنیم که تضادی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بدون تردید دفاع از مصرف‌کننده دفاع از تولیدکننده است، گفت: تنظیم بازار با هدفی اقتصادی معنا پیدا می‌کند و بازار باید با توجه به ثبات و حمایت مستمر از رفتارهای تولیدی، آرام‌بخشی و امنیت‌بخشی به مصرف‌کننده تنظیم شود و تنظیم بازار در نهایت حامی منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده به طور مشترک باشد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در این شرایط اقتصادی نمی‌توان تنظیم بازار  را بدون پرداخت هزینه‌های مالی پیگیری کرد و باید به شکل قانونی با پرداخت هزینه‌های مالی فضای داد و ستد را آرام و بدون تنش مدیریت کنیم.

سینکی تصریح کرد: تنظیم بازار نباید و نمی‌تواند با اهداف درازمدت سیاست‌های اقتصادی کلان دولت در تعارض باشد و باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم که مردم در شرایط مطلوب و ثبات بازار تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با عرضه جنس خارجی و واگذاری غرفه‌ها به صورت دلالی مواجه هستیم، اذعان داشت: خط قرمز نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا این است که هیچ کالای خارجی نباید در این نمایشگاه‌ها عرضه شود، بلکه باید عرضه تولیدات سنتی و مشاغل خانگی مدنظر قرار گیرد.

سینکی بیان داشت: دولتی موفق است که خدمت به مردم و توسعه یافتگی کشور را با اتکا به تولید داخلی دنبال کند و ذخیره‌سازی در تنظیم بازار با هدف قدرت عملیاتی دولت در رفع مشکلاتی مقطعی از ضروریات است.

وی عنوان کرد: 90 درصد گزارش بازرسی‌ها در کشور مربوط به گرانفروشی در بازار است و 5 هزار نفر هم مامور بازرسی هستند.

سینکی با تاکید بر اینکه باید بر استاندارد کالاهای تولیدی که در داخل کشور عرضه می‌شوند هم مانند کالاهای صادراتی نظارت کافی صورت گیرد، خواستار توجه بیشتر به ساماندهی سیلوها، سردخانه‌ها و انبارهای کالا شد.

انتهای پیام/80019/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول