اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

پویایی جامعه در گرو علم‌آموزی افراد است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت علم‌آموزی و تاثیرات آن بر رفتار جمعی، منشأ حرکت‌های تروریستی در جهان را جهل و نادانی و بی‌سوادی خواند.

پویایی جامعه در گرو علم‌آموزی افراد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در دیدار با کارکنان و متولیان نهضت سوادآموزی استان کردستان به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی در سنندج اظهار داشت: در دین اسلام و آموزه‌های دینی ما بر علم‌آموزی تاکید فراوان شده است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، پویایی جامعه در گرو علم‌آموزی و بصیرت افراد آن جامعه است و بر همین اساس در دین ما بر حرکت در مسیر علم‌آموزی تاکیدات زیادی شده است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علم و سوادآموزی به یکی از بزرگترین مولفه‌های قدرت اجتماعی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که تمامی جوامع به کسب علم و بصیرت‌افزایی اهمیت می‌دهند لذا می‌طلبد که علم‌آموزی در جامعه ما به یک باور تبدیل شود تا دامنه مشکلات کاهش یابد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان علم را زمینه‌ساز اعتدال و رفتارهای منطقی دانست و گفت: منشأ تمامی حرکت‌های تروریستی جهل و نادانی و بی‌سوادی است.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: در صورتی که تمامی مسلمانان از نعمت سواد و بصیرت دینی برخوردار شوند دیگر گرفتار و درگیر حرکت‌های ناپسند نظام سرمایه‌داری در جهان نخواهند شد.

وی یادآوری کرد: با توجه به عالم‌گیر بودن دین اسلام و تاکید این دین الهی بر علم‌آموزی، لذا می‌طلبد تلاش دو چندانی در زمینه سواددار کردن اقشار مختلف جامعه صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود اظهار کرد: متولیان نهضت سوادآموزی باید مسیر را برای سوادآموزی افراد بازمانده از تحصیل تسهیل نمایند تا آنچه را که در دین اسلام در خصوص علم‌آموزی تاکید شده است، محقق شود و تک‌تک افراد جامعه با آگاهی و دانایی با مسائل برخورد نمایند.

انتهای پیام/79006/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول