اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اربعین حسینی

بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری میزبان عزاداران حسینی هستند

بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری میزبان عزاداران حسینی هستند.

بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری میزبان عزاداران حسینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در حاشیه مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین و یارانش ساعت 10 صبح امروز با حضور هیئت‌های عزاداری، قشرهای مختلف مردم و مداحان اهل‌بیت(ع) در امامزادگان استان آغاز شده و این مراسم همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی ادامه داد: سخنرانی، نوحه‌خوانی، مدیحه‌سرائی و قرائت دعای اربعین قبل از نماز ظهر و عصر روز اربعین و برپایی نماز ظهر و عصر در حرم امامزادگان از برنامه‌های این مراسم بود.

وی از اعزام 40 مبلغ به مناطق محروم استان برای برگزاری دهه آخر صفر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دهه خیمه‌های معرفت نیز در بقاع متبرکه و موقوفات استان برپا می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: از این تعداد 30 مبلغ اعزامی از قم و 10 مبلغ از استان است که برای برپایی و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) و امام رضا(ع) و راه‌اندازی دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به این مناطق اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این دهه نمایشگاه بصیرت عاشورایی در بقاع و مساجد استان برپا و در دو موقوفه حسینیه امامیه شهرکرد و مسجد موقوفه حاج سلیمان بروجن نیز ده شب مراسم سوگواری دهه آخر صفر برگزار می‌شود.

طباطبایی در پایان عنوان کرد: مراسم سوگواری دهه آخر صفر در 25 امامزاده استان از جمله امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد سید بهاء‌الدین محمد(ع) شیخ شبان، محمد اکبر دستگرد در کیار، عزیز‌الله شهرکیان، امامزاده حمزه بن علی و علی بن احمد در بروجن، امامزاده شاه البرز در روستای آلیکوه در شهرستان اردل و امامزاده محمد علی منجر مویی در لردگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/68004/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول