اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر تاکستان خبر داد

تشکیل مجمع نخبگان شهری تاکستان

رئیس شورای اسلامی شهر تاکستان از تشکیل مجمع نخبگان شهری تاکستان خبر داد.

تشکیل مجمع نخبگان شهری تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، توسعه شهری تاکستان از سال‌های گذشته با ارائه برنامه‌های تفصیلی در صدر فعالیت‌های متولیان شهری قرار گرفته است و کاهش سطح ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی و ایجاد چارچوب‌های مناسب شهری در تاکستان همواره جزو افق‌های مهم شهری بوده است.

شهریار رحمانی در این خصوص امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: ترمیم بافت فرسوده شهری، تفکیک زمین‌های بالای کمربندی، افزایش محدوده ستارآباد و نادران در جنوب شهر، تعریض جاده تاکستان به اراک از ورودی تا مزار جزو نیازهای شهروندان برای رفع تنگناهای شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تاکستان ادامه داد: پیگیری تعویض پل‌های راه‌آهن خیابان‌های آیت‌الله سعدی و امام موسی صدر جزو برنامه‌هایی است که در دوره‌های گذشته کار پیگیری آن صورت گرفته است که البته امتداد مسیر راه‌آهن از درون شهر به عنوان مسیر ارتباطی یک نیاز است که به صورت متروی زیرزمینی باید تعویض شود.

رحمانی از دعوت مسئولان راه‌آهن جنوب غرب در شهر زنجان خبر داد و ابراز داشت: پیگیری انتقال راه‌آهن از محدوده شهر به جنوب و تأمین اعتبار از طریق راه‌آهن و فروش زمین جزو برنامه‌های شورای شهر است.

وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون‌های شهرداری تاکنون معرفی شده است، بیان کرد: کمیسیون‌های عمرانی، برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی جزو کمیسیون‌هایی است که بر طبق قانون برای شورای شهر در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر تاکستان ادامه داد: همچنین برای نخستین‌بار کمیسیون بانوان نیز با حضور دو نفر از بانوان عضو به شورای شهر تاکستان افزوده شده است چراکه تا پیش از این بانوان که بیش از 50 درصد جمعیت شهر را تشکیل می‌دادند در شورا نماینده مستقیم نداشتند که با حضور دو بانوی عضو این خلأ رفع شده است.

رحمانی تعامل با اصحاب رسانه برای پوشش برنامه‌های شورا را ضروری دانست و افزود: در این راستا شهروندان تاکستانی از طریق سایت شهرداری و شورای اسلامی دستاوردهای شورا و شهرداری را می توانند رصد کنند.

وی به پوشش تبلیغات فرهنگی در شهر تاکستان اشاره کرد و گفت: نصب بنر، شرکت در مراسم‌های مذهبی و اهدای کمک یک میلیارد ریالی برای تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا جزو فعالیت‌های شورای اسلامی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تاکستان با بیان اینکه عدم اصلاح طرح تفصیلی معضل جدی دامن برای کاهش حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز شهر تاکستان است، عنوان کرد: در صورت رفع مشکلات مالی برگزاری همایش توسعه شهری تاکستان نیز با هدف استفاده از نظرات شهروندان نیز صورت می‌گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون‌های فرهنگی برای بهره‌مندی از نظرات شهروندان تاکستان ضروری است، تصریح کرد: تشکیل مجمع 50 نفری نخبگان و پژوهشگران سطح شهر با عنوان شورایار برای کمک به شورای اسلامی و حضور در محلات جزو برنامه‌های شورای شهر تاکستان است حضور پیدا خواهیم کرد.

شهردار تاکستان نیز در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بر ضرورت توسعه تاکستان تأکید کرد و گفت: تزریق بیشتر اعتبار برای تکمیل پرو‍ژ‌های شهری امری مهم و انکار‌ناپذیر است.

اصغر تقی‌پور ادامه داد: تعامل میان شهروندان و شورای شهر نیز به منظور گسترش فرهنگ خدمت‌رسانی نیازمند چارچوب و برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/77005/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول