اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد مریوان عنوان کرد

حمایت کمیته امداد از بیش از 5 هزار خانوار مریوانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی مریوان از حمایت این نهاد از 5 هزار و 870 خانوار نیازمند در این شهرستان خبر داد.

حمایت کمیته امداد از بیش از 5 هزار خانوار مریوانی

علی شهابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مریوان، اظهار کرد: در حال حاضر 5 هزار و 870 خانوار نیازمند در این شهرستان زیر پوشش این نهاد قرار دارند و در سرفصل‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته وی، یک‌هزار و 727 خانوار از این تعداد را زنان سرپرست‌ خانوار و 806 نفر را ایتام زیر 15 سال تشکیل می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی مریوان تصریح کرد: یک‌هزار و 134 حامی نیز در کنار خدمات کمیته امداد به ایتام زیرپوشش به صورت ماهیانه و موردی حمایت می‌کنند.

شهابی با اشاره به حمایت‌های این نهاد از 812 دانش‌آموز نیازمند در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: 242 دانشجوی مریوانی نیز از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند و در سرفصل‌های مختلف شامل کمک هزینه تحصیلی، مشاوره، دوره‌های آموزشی و غیره خدمات دریافت می‌کنند.

اجرای 1266 طرح اشتغالزایی

مدیر کمیته امداد امام خمینی مریوان از اجرای یک‌هزار و 266 طرح اشتغال برای خانواده‌های زیرپوشش این نهاد از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: بیش از 18 میلیارد و 318 میلیون و 200 هزار ریال در مدت زمان یاد شده به خانواده‌های زیرپوشش این نهاد مستمری پرداخت شده است.

شهابی تصریح کرد: کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان زیرپوشش بحث اشتغالزایی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی را در اولویت قرار داده و خوشبختانه در این حوزه بسیار مطلوب عمل کرده است.

وی افزود: هرساله تعداد زیادی از مددجویان زیرپوشش این نهاد بعد از ایجاد اشتغال و توانمند شدن از زیر پوشش بودن خارج و حتی در برخی از موارد برای سایرین نیز ایجاد شغل می‌کنند.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی مریوان، پرداخت 178 مورد کمک هزینه ازدواج با صرف اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 355 میلیون ریال و ارائه 5 هزار و 700 مورد خدمات بهداشتی درمانی با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 207 میلیون و 371 هزار ریال از دیگر اقدامات کمیته امداد مریوان در سال‌جاری بوده است.

پرداخت 258 فقره تسهیلات خودکفایی

شهابی از پرداخت 258 فقره تسهیلات خودکفایی در طول سال‌جاری به مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات با صرف اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 70 میلیون ریال پرداخت شده است.

به گفته وی، 162 فقره وام کارگشایی با صرف اعتبار یک‌میلیارد و 930 میلیون ریال و 450 مورد کمک‌های فرهنگی و تحصیلی با هزینه‌ای بالغ بر 205 میلیون ریال از ابتدای سال‌جاری تاکنون از سوی این نهاد به جامعه مخاطب پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی مریوان در پایان از ساخت و تعمیر مسکن به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مهم این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش نام برد و افزود: در راستای کمک‌های عمرانی، تعمیر و اجاره مسکن اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 65 میلیون و 940 هزار ریال از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزینه شده است.

انتهای پیام/79002/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول