اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته پایانی دی ماه صورت می‌گیرد

اعزام کاراته‌کاهای قمی به مسابقات قهرمانی پیشکسوتان کشور

کاراته‌کاهای قمی روزهای پایانی دی ماه در پیکارهای کاراته قهرمانی رده سنی پیشکسوتان کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

اعزام کاراته‌کاهای قمی به مسابقات قهرمانی پیشکسوتان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاراته قم همواره به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور بوده و در رده‌های سنی مختلف از نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان تا پیشکسوتان در رقابت‌های مختلف اعم از لیگ و قهرمانی کشور ادعای قهرمانی دارد.

این در حالی است که ارزشمندترین موفقیت‌های تاریخ کاراته کشورمان همواره به نام کاراته‌کاهای مطرح قمی همچون غلامرضا دباغیان به عنوان سرمربی با سابقه تیم ملی کاراته و چهره‌هایی همچون مهدی عموزاده، علیرضا کتیرایی، سعید آشتیان، مهدی جعفری، مجید عبدالحسینی در ذهن‌ها به یادگار مانده است.

حالا این نسل کاراته قم که در دهه 1370 برای ورزش کشورمان در میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی کاراته افتخارآفرین بوده‌اند به جرگه پیشکسوتان کاراته پیوسته‌اند و تجربیات و دانش گرانبهای خود را در اختیار نسل جدید این رشته ورزشی قرار می‌دهند.

اکنون چهره‌هایی همچون امیر مهدی‌زاده دارنده مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال 2012 که بعد از 16 سال کاراته قم و بعد از 6 سال کاراته ایران را در این سال صاحب نشان طلای جهان کرد، محمدهادی داودآبادی، سعید علیپور، محمد شایگان، ناصر نجفی و چندین نفر دیگر جا پای بزرگان کاراته قم گذاشته و برای این رشته افتخار کسب می کنند.

در کنار رقابت‌هایی که اعم از لیگ و قهرمانی کشور در ماه‌های گذشته کاراته‌کاهای قمی در آن حضوری پرفروغ داشته‌اند، اکنون قرار است پیکارهای کاراته قهرمانی رده سنی پیشکسوتان کشور با حضور چهره‌های قدیمی اما مطرح برگزار شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته کشورمان قرار است امسال چهارمین دوره مسابقات کاراته پیشکسوتان در بخش مردان و نخستین دوره این پیکارها در بخش بانوان با حضور کاراته‌کاهای استان‌های مختلف به انجام برسد.

این در حالی است که مردان کاراته‌کا در روزهای نوزدهم و بیستم دی ماه رقابت‌های خود برای کسب عناوین اول تا سوم اوزان مختلف را در مجموعه ورزشی شهید افراسیابی برگزار می‌کنند و بانوان کاراته‌کا نیز روز بیست و ششم دی ماه در نخستین دوره پیکارهای پیشکسوتان بانوان در سالن خانه تکواندو به مصاف یکدیگر می‌روند.

این دوره از مسابقات در دو بخش کاتا و کومیته انفرادی و در چهار رده سنی (35 تا40 سال)، (40 تا 45 سال)، (45 تا50 سال) و 50 سال به بالا برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در بخش کاتا در تمام مراحل باید کاتای اختیاری(توکوئی کاتا) را نیز اجرا کنند.

همچنین رقابت‌های کومیته در بخش آقایان در اوزان منهای 60، 70، 80 و به اضافه 80 کیلوگرم به انجام می‌رسد و بانوان شرکت کننده در این دوره از پیکارها نیز در تلاش برای کسب مقام‌های اول تا سوم اوزان منهای 60، 65، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

انتهای پیام/78002/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول