اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

انقلاب اسلامی دستاورد نهضت کربلاست

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: انقلاب اسلامی دستاورد نهضت کربلاست.

انقلاب اسلامی دستاورد نهضت کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امشب در دیدار مردم شهرستان نهبندان که در محل حسینیه سید‌الشهدا این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز توفیقی حاصل شده که  در جمع مردمان مومن، ولایت‌مدار و پاسدار ارزش‌های انقلاب شهرستان نهبندان باشم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با تقدیم بیش یک‌هزار و 665 شهید، 2 هزار و 415 جانباز و 324 آزاده با توجه به جمعیت کم خود حق خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا کرده است، تصریح کرد: تقدیم این تعداد شهید و ایثارگر و ولایت‌مداری مردم این خطه ستودنی است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خراسان جنوبی دیار شهیدپرور، ولایت‌پذیر و روحانی‌خیزی است و شهرستان نهبندان دارای مردمانی مومن و ولایت‌مدار است که این شاخص‌ها نشان از اعتقادات مذهبی قوی مردم این استان و شهرستان دارد.

امام حسین (ع) چراغ هدایت انسان‌هاست

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت است، افزود: خلقت موجودات با هدایت توام است و خداوند با آفرینش مخلوقات هدایت را برای آنها روا داشته است.

وی اضافه کرد: خلقت ستارگان، نباتات، حیوانات، انسان‌ها و سایر مخلوقات از طرف خداوند سبحان همراه با هدایت بوده و با اندکی تامل در مسیر حرکت آنها در می‌یابیم که خداوند با خلق کردن همه موجودات، آنها را هدایت کرده و به انسان که اشرف مخلوقات است عقل داده تا راه درست را پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت انسان‌ها است، گفت: جریان کربلا چند بعدی است همانطور که دین اسلام چند بعدی است و اسلام بعدهایی از قبیل دیانت، سیاست و بعدهای دیگری دارد.

مبارزه با ظلم یکی از پیام‌های کربلا است

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: ولایت و محبت مومنان و انسان‌ها اقتضا می‌کند که برای اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری و گریه کنند.

وی، قیام کربلا را سیاست دانست و اظهار داشت: این قیام و این نهضت عظیم دارای پیام‌های فراوانی دارد که باید از آنها درس بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مبارزه با ظلم یکی از پیام‌های کربلا است، ادامه داد: امام حسین(ع) با تمامی اصحاب و اولاد خود در برابر ظلم ایستاد و درس مقاومت و ظلم‌ستیزی را به ما آموخت.

ملت با ولایت‌پذیری و با رهنمودهای امام راحل مملکت را از یوق استبداد خارج کردند

آیت‌الله نوری‌همدانی وحدت و اتفاق و استقامت و پایداری را از دیگر پیام‌های نهضت کربلا عنوان کرد که باید از انها عبرت گرفته و به آنها عمل کنیم.

وی متذکر شد: صحنه و جریان کربلا طوری طراحی شده که همه افراد و از همه سنین و طبقات در آن حضور داشته در کنار امام حسین(ع) به جهاد پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم، انقلاب اسلامی را دستاورد نهضت کربلا دانست و تصریح کرد: ملت ایران با ولایت‌پذیری و با رهنمودهای امام راحل مملکت ایران را از یوق استبداد، استکبار و خان و خان‌بازی خارج کردند و انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

بیداری اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه ملت فهیم ایران با قیام خود توانستند استکبار جهانی و ایادی خارجی و داخلی و مثلث شوم کفر و نفاق را از این مملکت بیرون کنند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان ما با تمامی دشمنان جنگیدند و عزت، اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان آورند که باید به توجه به اوضاع آشفته در کشورهایی از قبیل عراق و افغانستان قدر نعمت امنیت را باید بیشتر از گذشته بدانیم.

وی گفت: طی این سالها مقام معظم رهبری به طور شایسته این نظام و انقلاب الهی را هدایت کردند و این نظام و این شرایط زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز بیداری مسلمانان و ملت‌های مظلوم دنیا، انسجام و اتحاد آنها و خیزش‌های اسلامی نشان از این دارد که دشمنان اسلام و قرآن منفورتر شدند و این موضوعات زمینه‌ساز ظهور امام مهدی(عج) است.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان از مردم به ویژه نسل جوان خواست تا کتاب‌هایی از قبیل صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی (ره) را مطالعه کنند.

انتهای پیام/69003/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول