اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

سوله‌های صنعتی در کردستان به تالار عروسی تبدیل شده‌اند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: متاسفانه برخی از واحدها و سوله‌های صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان به انبار و یا تالار عروسی تبدیل شده است.

سوله‌های صنعتی در کردستان به تالار عروسی تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تغییر مدیران بدون توجه به اختصاص اعتبارات مورد نیاز نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات شهرک‌های صنعتی باز کند.

وی با بیان اینکه حمایت از مدیران و داشتن نگاه ویژه به شهرک‌های صنعتی استان کردستان با توجه به مشکلات موجود امری ضروری است، گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی 2 و 3 سنندج جای خالی ندارد و در شهرک صنعتی دهگلان نیز تنها 3 واحد خالی وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ظرفیت شهرک‌های صنعتی کامیاران و سقز نیز در حال حاضر به صورت کامل پُر شده است.

اسراری با بیان اینکه باید در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی استان برنامه‌‌ریزی خاصی صورت گیرد، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آمادگی هر گونه همکاری را برای توسعه و فعال‌سازی شرکت‌های صنعتی دارد.

به گفته وی، ساماندهی واحدها و زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان باید در اولویت قرار گرفته و زمینه توسعه بیش از پیش این مهم که از خواسته‌های برحق مردم است، در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ابراز تاسف از تبدیل بخش زیادی از سوله‌ها و واحدهای شهرک صنعتی استان به تالارهای عروسی و یا انبار خاطرنشان کرد: رفع این مشکل از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مسئولین در سطح استان است که امید است به زودی رفع شود.

اسراری تصریح کرد: این آمادگی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وجود دارد که مجوز واحدهای غیرفعال را ابطال کنیم.

به گفته وی، در شرایطی که ایجاد واحدهای صنعتی یکی از نیازهای اساسی استان است، تبدیل سوله‌ها و واحدهای صنعتی به انبار قابل توجیه نیست و برای رسیدگی به این موضوع آماده هر نوع همکاری با مدیریت جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان توجه به بحث منطقه ویژه اقتصادی بانه را از دیگر خواسته‌ها و مطالبات مسئولان و مردم این استان به ویژه مردم بانه عنوان کرد و گفت: پیگیری‌های زیادی در این راستا صورت گرفته است ولی متاسفانه تا کنون به نتیجه نرسیده است.

اسراری ابراز امیدواری کرد با اختصاص خط اعتباری خاص به این منطقه هرچه زودتر این مهم در استان محقق شده و بستر توسعه بیش از پیش استان فراهم شود.

مدیریت و افزایش خوشه‌های صنعتی

وی بر مدیریت و افزایش تعداد خوشه‌های صنعتی در سطح استان تاکید کرد و گفت: توسعه این خوشه‌ها با توجه به ظرفیت و بسترهای موجود در استان نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان مرکز و تلاش فعالان این عرصه است.

وی نداشتن نگاه درآمدی به زمین در بخش صنایع کوچک را از دیگر نیازهای ضروری در استان کردستان عنوان کرد و بیان داشت: پایین بودن قیمت زمین تنها مشوق سرمایه‌گذاران است که باید از آن به عنوان ظرفیتی برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه بخش صنایع کوچک استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیر جدید از جنس صنعت و شهرک‌های صنعتی است و تجارب خوبی طی سال‌های گذشته در این حوزه دارد امیدواریم رشد و ترقی و رفع مشکلات این حوزه در این دوره اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/79002/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول