اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

تمرکز 80 درصد واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی در 3 شهرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر باعث شده تا 80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در این سه شهرستان متمرکز شود.

تمرکز 80 درصد واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی در 3 شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، محمدجعفر عظمائی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران اقتصادی استان به منظور بررسی مشکلات مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان سراب و راهکارهای تامین تسهیلات مورد نیاز آنها اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی 15 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این استان رتبه اول کشوری را در این زمینه دارد و سهمیه‌بندی شهرستانی نیز در این خصوص وجود ندارد، طرح‌های واجدالشرایط برای دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی معرفی می‌شوند.

عظمائی در ادامه مهم‌ترین وظیفه دولت را در شرایط فعلی حفظ اشتغال موجود عنوان کرد و افزود: تکلیف دولت حفظ اشتغال موجود است و این قضیه با شعار تحقق نمی‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تلاش کنیم قوانینی وضع شود که در خدمت تولید باشد، افزود: در کشورهایی که از تولید نتیجه گرفته‌اند تمام قوانین در خدمت تولید است.

عظمائی تصریح کرد: امروز در حالی شعار حمایت از تولید، گسترش و توسعه صادرات غیرنفتی را مطرح می‌کنیم که در کنار آن قوانین محدودیت صدور کارت بازرگانی و یا پیمان‌سپاری ارزی را وضع کرده‌ایم و این مسائل متناقض باید توسط قانونگذاران برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سرمایه به جایی می‌رود که دعوت شود، اظهار داشت: امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذار از اهمیت خاصی برخوردار است و سرمایه‌گذار می‌خواهد که مدت زمان بازگشت سرمایه‌اش هرچه کمتر باشد.

عظمائی، زیرساخت‌ها را در بحث سرمایه‌گذاری مهم دانست و افزود: وجود زیرساخت‌های مناسب در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر باعث شده تا 80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در این سه شهرستان متمرکز شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود تاکید بر توسعه متوازن سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف، اهرم‌های تشویقی لازم برای سرمایه‌گذاران در مناطق محروم وجود ندارد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی در ادامه به بحث‌ها و تصمیمات کارشناسی ستاد تسهیل در سال 91 در خصوص حل مشکلات تسهیلاتی و نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرده و افزود: در سال 91 بالغ بر یک‌هزار و 70 تصمیم کارشناسی در ستاد تسهیل در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی اتخاذ شده بود.

عظمائی با اشاره به اینکه محدودیتی در اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی به شهرستان‌ها وجود ندارد، آمادگی اداره خود را برای اختصاص اعتبارات لازم به شهرستان سراب هم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و هم از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی اعلام کرد.

وی در خصوص مشکلات کارخانه سراب بافت اظهار داشت: متاسفانه مدیر سراب بافت به واحد تولیدی خودش اهمیت قائل نمی‌شود و در واقع ایشان به تولید رغبت آنچنانی ندارد.

عظمائی گفت: با توجه به اعتباراتی که با تعهد و اعتبار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی و فرمانداری سراب برای فعال کردن واحدی تولیدی خود اخذ کرده بود، متاسفانه نه واحد تولیدی خود را فعال کرد و نه پول را به سیستم بانکی برگرداند.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول