اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال چالوس خبر داد

صدور شناسنامه طرح وب در چالوس

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چالوس از صدور شناسنامه طرح وب در این شهرستان خبر داد.

صدور شناسنامه طرح وب در چالوس

شعبانعلی ردایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان چالوس با تبریک هفته ثبت احوال اظهار داشت: در اداره ثبت احوال چالوس در 9 ماهه‌ سال‌جاری یک هزار و 28 واقعه ولادت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تعداد متولدین مرد در این شهرستان در سال‌جاری 552 واقعه بود و 476 واقعه زن نیز در شهرستان چالوس به ثبت رسیده است.

ردایی از ثبت 444 واقعه  وفات در شهرستان چالوس خبر داد و افزود: تعداد افراد متوفی مرد ثبت شده در 9 ماهه امسال 261 نفر و 183 واقعه مربوط به زنان است.

این مسئول با اشاره به افزایش درصد ثبت ولادت و وفات نسبت به مدت مشابه سال قبل در این اداره خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سال‌جاری در هر شبانه‌روز سه واقعه ولادت و یک واقعه وفات در این شهرستان به ثبت رسیده است و در امر ولادت به ازای هر 100 واقعه ولادت تنظیمی دختر تعداد 104 واقعه ولادت برای پسران به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چالوس بیان داشت: اداره ثبت احوال شهرستان چالوس در ارزیابی عملکردی و پایش کیفی ادارات تابعه در سطح استان که هر شش ماه توسط مدیرکل و معاونان و کارشناسان اداره کل از ادارات ثبت احوال در سطح استان داشته‌اند، همچون سال‌های گذشته موفق به اخذ نمره 96.25 از مجموع 100 نمره شده و به‌عنوان یکی از شش اداره ثبت احوال موفق در ساماندهی طرح پایش موفق به کسب رتبه عالی در سطح استان شد.

ردایی اذعان داشت: ازدواج واصله از محضرها در 9 ماهه سال‌جاری 978 واقعه و طلاق واصله نیز 306 واقعه بوده که در امر ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.6 درصد افزایش داشتیم.

وی گفت: در زمینه ثبت طلاق با توجه به عدم فعالیت دفاتر طلاق در سطح منطقه غرب مازندران امر اعلام شده مربوط به تمام شهرهای (رامسر، تنکابن، عباس‌آباد و ...) بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.4 درصد کاهش همراه است.

سن ازدواج در چالوس بین 30 تا 35 سال است

رئیس اداره ثبت احوال چالوس سن ازدواج را در شهرستان چالوس بین 30 الی 35 سال اعلام کرد و تأکید داشت: تمام خانواده‌ها و دست‌اندرکاران باید سعی کنند تا زمینه‌ ازدواج آسان را با در اختیار گذاشتن امکانات برای جوانان فراهم کنند تا زمینه کاهش جمعیت که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده و همواره مورد دغدغه مقام معظم رهبری قرار گرفته، رفع شود.

وی به بیان عملکردهای اداره ثبت احوال چالوس پرداخت و گفت: صدور 487 گواهی ابلاغ، 102 مورد ثبت مهاجرت، 1480 مورد تحویل کارت ملی، 1695 مورد اخذ درخواست کارت ملی، 41 مورد تغییر نام و 104 مورد تغییر نام خانوادگی از جمله کارهای انجام شده توسط این اداره بود.

ردایی افزود:  65 مورد آرای هیئت حل اختلاف، ثبت 945 مورد اعلامیه‌های ولادت و 775  ازدواج، 202 طلاق و 81 مورد وفات توسط ثبت احوال چالوس به ثبت رسید.

این مسئول ادامه داد: رسیدگی به  22 مورد از اسناد راکد، انجام امورات مربوط به دفاتر پیشخوان دولت برابر اصل 44 قانون اساسی، راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی اولین‌ها، مشاهیر و سرداران شهرستان چالوس در محل اداره ثبت احوال برای  آشنایی مردم با مشاهیر شهرستان و اخذ مجوز و تفویض اختیارات حذف نام محل  ایلات - عشایر - حروف زائد - وحدت با پدر و غیره از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این اداره صورت گرفت.

رئیس اداره ثبت احوال چالوس گفت: راه‌اندازی خط تلفن VOIP، ارتقای سیستم و استفاده از خطوط MPLS برای برخورداری از پهنای باند بهتر و ارائه خدمات سریع‌تر به مردم، قرارداد فیبر نوری، صدور شناسنامه طرح وب از مهر ماه امسال و افتتاح نخستین ایستگاه کاری صدور کارت هوشمند ملی با اولویت خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران شهرستان چالوس از جمله وقایع صورت گرفته در این اداره است.

انتهای پیام/2296/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول