اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمانشاه مطرح کرد

راه‌اندازی کاروان سلامت در روستاها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مهم‌ترین اقدام اوقاف کرمانشاه راه‌اندازی کاروان سلامت با همکاری هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای کمک‌رسانی به‌ مردم روستاهاست.

راه‌اندازی کاروان سلامت در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی پیش از ظهر امروز در دومین همایش استانی وقف و رسانه در استان کرمانشاه اظهار داشت: استان ولایت‌مدار و عالم‌پرور کرمانشاه در گذشته به ‌عنوان دروازه کربلا مورد توجه علمای بسیاری در سراسر ایران بوده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، این شهر جایگاه علمای گران‌قدری همچون آیت‌الله مرعشی بود که در زمینه علوم و معارف اسلامی دستی بر آتش داشت و در حال حاضر علمای بزرگی همچون آیت‌الله علما و آیت‌الله ممدوحی مایه افتخار کرمانشاهیان هستند.

حسینی‌اراکی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سال‌جاری اقدامات و عملکردهای مناسبی در خصوص اجرای نیات واقفان داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در خصوص اعزام مبلغ در میان سایر استان‌ها رتبه نخست را به‌ خود اختصاص داده است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات قرآنی، کمک‌رسانی در بحث درمان و دارو از دیگر فعالیت‌های سازمان اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: مهم‌ترین اقدام این سازمان راه‌اندازی کاروان سلامت با همکاری هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای کمک‌رسانی به ‌مردم روستاهاست.

حسینی‌اراکی نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص وقف را ارزنده معرفی و تاکید کرد: پس از ترویج و تبلیغ در خصوص وقف، 24 وقف جدید در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است.

وی ابراز داشت: سازمان اوقاف در بحث تبلیغ وقف 300 خبر در جراید و خبرگزاری‌ها منتشر کرده و 150 عنوان وقف را به بیش از 110 هزار نفر از طریق پیامک اعلام کرده است.

این مسئول به 80 دقیقه اخبار پخش شده در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه اشاره کرد و گفت: 700 دقیقه برنامه در موضوع بقاع متبرکه و بیش از 600 دقیقه برنامه در خصوص تبلیغات وقف ضبط شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به 70 دقیقه زیرنویس و یک‌هزار و 850 دقیقه برنامه تلویزیونی در خصوص وقف اشاره کرد و گفت: باید اثرگذاری این امر مهم به آحاد مردم انتقال داده شود.

انتهای پیام/2700/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول