اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف خراسان رضوی خبر داد

راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف برای جهت‌دهی به نیات واقفان

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ایجاد دفتر مشاوره وقف در استان گفت: این دفتر با توجه به نیازهای استان و شهر مشهد و شهرستان‌ها واقف را در راستای چگونه مصرف شدن وقف مشاوره می‌دهد.

راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف برای جهت‌دهی به نیات واقفان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ سعید آخوندی عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: حضرت محمد(ص) هنگامی که به عنوان پیغمبر در جامعه بشری مبعوث شدند فرمودند «من مبعوث شدم تا مردم را برای رسیدن به درجات عالی اخلاق رهنمون کنم.»

وی افزود: در غدیر خم نیز پیامبر اسلام فرمودند «من مبعوث شدم تا انسان‌ها را به انسانیت و کمال انسانی سوق داده و اکنون نیز شما را به قرآن و عترت ارشاد می‌کنم تا دچار انحراف نشوید.»

آخوندی تصریح کرد: در جای دیگر پیامبر چنین می‌فرمایند که «شمشیر علی و ثروت خدیجه باعث شدند که اسلام مستحکم شود.»

وی در ادامه با بیان اینکه لازمه تبلیغ و ترویج الهی ثروت است که می‌تواند اسلام را نشر دهد، افزود: در تاریخ پشتوانه اعتباری و مالی به نام وقف وجود دارد.

معاون فرهنگی اوقاف گفت: عده‌ای برای تبلیغ فرهنگ دین محمدی اموال خود را وقف می‌کنند و خود نیز این وقف را در جهت چگونه مصرف شدن اعم از آموزشی، علمی، اجتماعی و... تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 113 وقف جدید در استان خراسان رضوی ثبت شده افزود: مشهد با 32 وقف، قوچان با 11 وقف و نیشابور با 10 وقف جزو شهرهای اول تا سوم به لحاظ تعداد وقف ثبت شده در استان هستند.

آخوندی تصریح کرد: 90 درصد موقوفات در استان موقوفات فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه اوقاف دارای سیستمی به نام سامانه جامع است که تمام موقوفات و درآمدهای آن در این سامانه وجود دارد، افزود: تمام وقف‌نامه‌ها به همراه نیات، سند اجاره و... وارد این سامانه می‌شود که توسط این سامانه در تمام کشور قابل رصد نیز است.

وی تصریح کرد: این سامانه تمام معضلات، آسیب‌ها و مشکلات گذشته در موارد ذکر شده را برطرف کرده است.

معاون فرهنگی اوقاف در ادامه با اشاره به ایجاد دفتر مشاوره وقف در خراسان رضوی افزود: این دفتر با توجه به نیازهای استان و شهر مشهد و شهرستان‌ها، واقف را در راستای چگونه مصرف شدن وقف خود مشاوره می‌دهد.

آخوندی همچنین به مرکز اجرای امینانه نیات واقفین که زیرمجموعه معاونت فرهنگی اوقاف استان است، اشاره کرد و گفت: در این زیرمجموعه تعیین می‌شود که موقوفات واقفان در چه راستایی به مصرف برسد.

وی در پایان تصریح کرد: 14 طرح در اجرای امینانه نیات واقفان در حال انجام است.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول