اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

رتبه دهم مازندران در ثبت واقعه طلاق

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: مازندران در واقعه طلاق رتبه دهم کشوری را دارد.

رتبه دهم مازندران در ثبت واقعه طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرج‌‌الله ملکی ظهر امروز به مناسبت هفته ثبت احوال در جمع رسانه‌ها اظهار داشت: ثبت ازدواج یکی از ماموریت‌های سازمان ثبت احوال است که با همکاری محضر ازدواج و طلاق اعلام می‌شود.

وی بیشترین نرخ ازدواج را مربوط به استان‌های زنجان، اردبیل و کردستان دانست و گفت: کمترین نرخ ازدواج در استان‌های تهران، البرز و کرمان به ثبت رسیده است.

ملکی با بیان اینکه بیشترین نرخ طلاق مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم است، تصریح کرد: کمترین نرخ طلاق مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و ایلام است.

وی مازندران را در بین سایر استان‌ها در بحث ازدواج جایگاه بیست و چهارم را دارد، افزود: جایگاه مازندران در بحث طلاق رتبه دهم است.

ملکی تعداد ازدواج‌های ثبت شده در 9 ماه امسال را 23 هزار و 859 مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت 5 هزار و 388 مورد طلاق به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال مازندران بیشترین ازدواج ثبت شده را مربوط به گروه سنی 20 تا 24 سال اعلام کرد و افزود: طلاق ثبت شده نیز مربوط به گروه سنی 25 تا 29 سال است.

وی میانگین سن ازدواج آقایان را 28 سال و خانم‌ها را 23 سال عنوان کرد و ادامه داد: میانگین سن طلاق در مردان 34.7 سال و در زنان 29.1 سال است.

ملکی بیشترین ازدواج و طلاق‌های ثبت شده را مربوط به زوج‌های همسن اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین طلاق ثبت شده به زندگی مشترک به مدت یکسال است.

وی با بیان اینکه مازندران در نرخ ولادت رتبه سی‌ام کشوری را دارد،افزود: مازندران در وفات نیز رتبه 12 کشوری را دارد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران،ولادت ثبت شده در 9 ماهه امسال را 33 هزار و 750 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 16 هزار و 386 نوزاد دختر و بقیه پسر به دنیا آمدند.

وی ولادت ثبت شده به نسبت مدت مشابه سال قبل را با 9 درصد افزایش عنوان کرد.

ملکی به وفات ثبت شده در 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: 11 هزار و 701 وفات در مازندران به ثبت رسید که از این تعداد 6 هزار و 622 نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی بیشترین فراوانی نام را در دختران نام‌های فاطمه، زهرا، فاطمه زهرا، یسنا، ثنا، رها، ستایش و معصومه اعلام کرد و اظهار داشت: نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، امیررضا، امیرطاها، امیرمحمد، علی و محمدمهدی نیز بیشترین اسم‌های منتخب برای پسرها است.

ملکی تصریح کرد: در سال‌های اخیر نام‌های ترکیبی بیشتر مورد توجه خانواده‌ها است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران اذعان داشت: جعل سند سجلی در مازندران به حدود صفر رسیده است.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول