اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد

رتبه اول آذربایجان‌شرقی در اشتغال طرح‌های بهره‌برداری شده بنگاه‌های زودبازده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، از رتبه اول آذربایجان‌شرقی در تعداد اشتغال طرح‌های بهره‌برداری شده بنگاه‌های زودبازده در کشور خبر داد.

رتبه اول آذربایجان‌شرقی در اشتغال طرح‌های بهره‌برداری شده بنگاه‌های زودبازده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مهربان، پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران اقتصادی استان در محل خانه ملت سراب، مسائل و مشکلات مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان سراب و راهکارهای تامین تسهیلات مورد نیاز آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که محمدجعفر عظمائی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، یونس فاتح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، علی نجاتی سرپرست بانک ملی استان، فرماندار و نماینده سراب در مجلس، جمعی از معاونان مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی مرتبط همچنین فعالان اقتصادی در شهرستان سراب و بخش مهربان نیر حضور داشتند، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرستان جداگانه مورد بررسی قرار گرفت و در هر مورد مطابق قانون و در حد و حدود اختیارات مدیران استانی حاضر در جلسه تصمیم‌گیری شد.

یونس فاتح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، حضور در شهرستان سراب را دوازدهمین حضور خود در این شهرستان در دوران مسئولیت مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: کارگروه اشتغال روزهای سه‌شنبه در شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی به طرح‌های معرفی شده استان به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات ارزی اشاره کرد و گفت: تاکنون 142 طرح به مبلغ 855 میلیون دلار و 38 میلیون یورو تائید و به 11 بانک عامل استان معرفی شده است.

فاتح با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث اشتغال اظهار داشت: تاکنون 49 هزار و 126 طرح در استان برای دریافت تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده انعقاد قرارداد شده است و از این تعداد برای 47 هزار و 424 طرح مبلغ 16 هزار و 967 میلیارد ریال که 96 درصد کل اعتبار استان بوده پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، از رتبه اول آذربایجان‌شرقی در تعداد اشتغال طرح‌های بهره‌برداری شده بنگاه‌های زودبازده در کشور خبر داد و گفت: تعداد اشتغال ایجاد شده از این محل در کشور یک میلیون و 36 هزار و 278 نفر است که آذربایجان‌شرقی با اجرای طرح‌های جدید بهره‌برداری شده زمینه اشتغال برای 116 هزار و 402 نفر را فراهم کرده است.

فاتح در ادامه به طرح‌های معرفی شده استان به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات ارزی اشاره کرد و گفت: تاکنون 142 طرح به مبلغ 855 میلیون دلار و 38 میلیون یورو تائید و به 11 بانک عامل استان معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در ادامه از جذب صد درصدی اعتبار مشاغل خانگی سال 90 و پرداخت 970 میلیارد  ریال به متقاضیان خبر داد و گفت: در سال 91 نیز مبلغ 485 میلیارد ریال به استان ابلاغ شد که بانک‌های عامل مبلغ 399 میلیارد ریال که 82 درصد کل اعتبار است به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

فاتح، به سهم مشاغل خانگی استان در سال 92 اشاره کرد و افزود: در آبان ماه سال‌جاری مبلغ 55 میلیارد ریال از سوی بانک ملی آذربایجان‌شرقی ابلاغ شده که مقرر شد 40 درصد اعتبار ابلاغی به‌ دلیل مزیت‌دار بودن صنعت فرش و قالیبافی در استان برای فعالان این رشته و 60 درصد مابقی به متقاضیان بخش‌های دیگر مشاغل خانگی اختصاص یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی در خصوص مشکلات سراب بافت عنوان کرد: ما جلوی اعلام ورشکستگی کارخانه سراب بافت را گرفتیم ولی متاسفانه مدیریت این واحد تولیدی رغبتی برای فعال کردن کارخانه سراب بافت نداشته است.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول